glicina


  

Seamana cu floarea de salcam. Si mereu mi-am dorit asa ceva. Am tot intrebat in stanga si dreapta vreo doi ani – nu stia nimeni , nu avea nimeni.Anul trecut , mai pe final de primavara am si gasit-o la Bricostore in Bucuresti. Erau doar doua bete cam de 1 m , incolacite unul de altul , si cu doi trei muguri plezniti. Mi-am asumat riscul de a nu se alege nimic si-am luat-o. Pana in toamna i-au dat cateva frunze si atat. Asta iarna , unul din bete a cedat , s-a uscat sugrumat probabil de celalalt.( e foarte puternica stransoarea ei) 

In primavara asta a inceput sa lastareasca dar fara nici macar un boboc de floare. 

Am luat leapsa si cu asta – bombaneam eu zilnic pe langa ea. (Am mai luat eu si cu niste magnolii care au ramas la stadiu de bete uscate). Dar minune . Desi trecuta perioada de inflorire , s-a ridicat in ultimele doua saptamani ca o nebuna pana sus la copertina. Creste cam 10-15 cm pe zi. Si minunea minunilor , a inflorit. Si mai are boboci. Prima floare de glicina , rozalie movulie liliachie. E o frumoasa si abia astept primavara viitoare cand va imbraca umbrarul meu in ciorchini de flori. Si i-am multumit ca mi-a facut bucuria asta acum in prag de toamna. Am citit undeva ca exista si galbene. Mai cautam ca sa nu se plictiseasca singurica. 

acum trei zile

 

acum doua zile

 

mai avea 10 cm pana sus

 

aseara a inflorit

11 thoughts on “glicina

  1. Buna,anul acesta ,dar in primavara ,am avut si eu aceeai bucurie ca si tine.O asteptam de 3-4 ani,nici nu mai stiu.A crescu mare ,inalta si avea frunze,si tot frunze pina cind,anul acesta a inflorit.Sa ne bucuram de ele!

  2. sper numa’ sa tina copertina. Dar poate fi controlata si tinuta din scurt. Mie mi-ar placea sa se catere pana sus la balcon ca acolo n-am pus obloane si e foarte cald vara in dormitor. Asa as avea umbra si parfum. Plus frumusete.🙂

  3. si eu am cochetat cu planta asta.
    chiar am plantat una, plina de sperante, o si vedeam invadandu-mi terasa!
    n-a fost sa fie. (cred ca bismarck o cam avut o contributie la acest esec…)
    tot ce-am citit rau despre ea este ca trebuie sa-i asiguri un suport foarte solid, in timp dobandind, pe langa un aspect de vis si o greutate absolut semnificativa, de peste 1,5 tone!

  4. Ce minune! Este o floare absolut splendida si traieste sute de ani. Am vazut o glicina in Gradina Botanica din Coutances din Normandia si avea tulpina groasa cat mainile mele. Nu stiau exact cand fusese plantata dar gradina dateaza din 1675 asa ca ai toate sansele sa te bucuri de ea multa vreme. Exista roz, alba, galbena si Blue Moon este foarte aproape de albastrul cel mai albastru. Ma bucur pentru tine si sunt sigura ca si tu te vei bucura de ea.

    1. nu pot sa cred ca ceva atat de frumos poate fi malefic , purtator de ghinion, asa ca am s-o pastrez. si nici n-am mai auzit despre chestia asta pe nimeni. Auzisem despre telegraf ca ar fi o planta rea dar despre glicina ,nu. Si slava Domnului cunosc destule babute pline de idei.🙂

  5. sunt superbe florile,acum am aflat si eu de la tine cum se numesc. eu am vazut prima oara in germania si asa de mult mi-au placut ca le am in poza principala pe blog..
    galbene nu am vazut…

Lasă un răspuns

