toamna


miroase-a toamna, ploaie si iubire…

iubirea frunzelor imbratisand pamantul,

mireasma ploii , calda ei plutire

ce-o scutura din albe nalturi , vantul.

In sfarsit toamna… iubita , trista , melancolica , bacoviana , superba.N-am mai postat nimic de mult timp. Prietenii ma incurajeaza si le multumesc. Strainii ma incurajeaza si le multumesc. Incet , incet , incepem sa ne obisnuim cu noua viata. Cu noua rutina; lingura de miere inainte de masa , sucul de la ora 9 , ceaiul de trei ori pe zi , pastila de seara … Uneori uitam … Uitam de noi… si radem ca altadata. Si e bine…

Saptamana de dupa tratament a fost urata. Nu stiam ce va sa fie , cat va dura starea de rau , cum va evolua fizic si psihic. Dar a trecut…  Sa ma bucur ? Sa ma tem? Aleg sa ma bucur. Am cules via , am tuns gazonul , am pus flori noi.Au inflorit altele…Incepem sa ne intoarcem (cu mici exceptii desigur) la vechile obiceiuri. Urmatoarea sedinta de terapie , 8 octombrie. Cum va fi? Nu stim si nu vreau sa ma gandesc. Mai am trei saptamani de concediu. Le voi lua atunci.

Pana una alta iata ce mai am prin gradina:

aleea a fost toata vremea plina de flori. In primavara lalele si narcise , mai tarziu margarete apoi gladiole apoi carciumarese (inca mai sunt in floare) , stelute si craite si astept sa infloreasca tufele de crizanteme.

Stelute din seminte din plic

regina noptii colorata -tot din seminte cumparate- a iesit abia acum in toamna dar culoarea e superba , parca e catifea.

Doua flori razlete – caana galbena si un bulb din primavara nu stiu cum o cheama dar e interesanta – ca o zambila uriasa sau un crin mai mititel.

si tufele de aster premergatoare crizantemelor. Cea mare e dintr-o ramurica infipta asta-primavara iar celelalte le-am luat de curand de la Kaufland-singurul loc unde gasesc flori si seminte. La anul voi avea tufe bogate si divers colorate.

Cam atat…

13 thoughts on “toamna

  1. pai dupa stiinta mea mov e tenta spre albastru (mai rece- tufa cea mare din poze)-si lila (liliachiu culoarea liliacului batut neinflorit complet) e putintel spre roz ( mai caldut-poza urmatoare- e drept aici culoarea e un pic deviata din cauza luminii si te duce cu gandul chiar la roz puternic).
    chiar si la varianta mov am doua nuante usor diferite – tufa din poza e mai inchisa iar o alta(nefotografiata) e un pic mai pala. interesant e sa le vezi cu ochiul liber si daca se poate alaturate.

    1. da victoria sunt grozave. si m-am bucurat mult cand am gasit si alte culori. am gasit la Kaufland la Giurgiu , 9 lei ghiveciul cu trei fire fiecare. Tinand cont ca dintr-o mladita seface o tufa uriasa cred ca a meritat investitia cu 18 lei 6 tufe la anul. trebuie neaparat sa-mi fac un plan in gradina ca anul asta a cam fost de proba, sa vad ce merge si unde si ce preferinte are. imi mai doresceu niste tufe dar nu prea am de unde sa iau si atunci ma multumesc cu ce gasesc pe ici pe colo.:)

  2. Daiana,florile tale roz se numesc nerine(Nerine bowdenii) sau crin de Guernesey si sunt originare din Africa de sud.Perioada lor de inflorire este chiar aceasta,până prin noiembrie numai ca la noi in mod obisnuit se planteaza in ghiveci si iarna trec in repaus.Ai grija sa scoti bulbii dupa ce se trec florile,nu cred ca rezista la gerurile de la noi.Sanatate si numai bine!

    1. multumesc pentru informatie Constantin, chiar nu stiam nici cum se numesc (le-am plantat astaprimavara si au iesit destul de greu iar plicul s-a pierdut la un moment dat). O sa-i spun si fetei mele Madalina – care a fost anul trecut in Africa de sud si care a ramas cu un dor de Africa. Poate asa o sa-i mai treaca. Bine ca mi-ai spus sa le scot ca eram tentata sa le las peste iarna in pamant ca pe lalele.🙂

  3. Frumoase flori ai, Daiana! Nu cred ca a fost zi sa nu intru la tine pe blog, sa vad ce mai faci, ce mai faceti. Pastreaza-ti incredrea si speranta, ai incredere ca o sa fie bine, nici sa nu te gandesti la lucruri rele si ai sa vezi, va fi bine, adica asa cum gandesti!Si mai ales, documenteaza-te mult despre cum sa cresti imunitatea unui organism , caci de fapt aici e problema, imunitatea. Eu am mare incredere in terapiile naturiste.

Lasă un răspuns

