toamna iar


 

Cica de vreo trei zile sunt in CO. Ha! La naiba ! Cum ar spune cineva . In CO am fost pana acum trei zile ca de atunci muncesc pe branci. Profit de minunatele astea de zile sa-mi curat gradina. Ieri am jumulit toate uscaturile , astazi le-am carat partial , de maine ma apuc de sapat. Am scos gladiolele si daliile , am mutat leandrul si yuca in casa , mi-am pregatit florile de iarna . Astept sa infloreasca tufele de crizanteme. Primele au fost tufanelele roz , apoi cele galbui culoarea untului. Se pregatesc cele grena si mai au putin si pocnesc cele ruginii. S-a desfacut timid un boboc galben , pare a fi crizantema , ramane de vazut daca e bulgare sau ciufulita. Apoi vor urma cele mov si deja nu mai stiu ce s-a prins dupa stramutarea de asta-toamna si ce nu. Aveam si albe pe undeva dar le-am pierdut urma , vom vedea . acum , goala, gradina mea pare imensa. Am pastrat cateva fire de ardei iute care se incapataneaza sa faca flori in continuare si cateva capatani de telina ( nu atat pentru radacina ca nu au crescut prea mult cat pentru frunze) astept sa infloreasca ultimul val de galbenele , echinaceea e la a treia serie de flori , craitele s-au hotarat sa iasa si in alte straturi. Mai am o floare taratoare , e de interior dar toata vara am tinut-o in gradina. Anul trecut , la stramutare s-a resimtit. Ma gandesc , cum e mai bine , sa-i rup un lastar si restul s-o las afara sau sa incerc s-o pun intr-un ghiveci. De murit oricum va muri daca asa va fi sa fie. Asta iarna abia am salvat-o.inca nu ma indur sa scot tufele de carciumarese. Florile sunt din ce in ce mai mici iar culorile din ce in ce mai intense. Si surpriza , doua dalii s-au hotarat sa faca pui si flori acum , pe frigul asta , fix ca sa ma incurce pe mine ( va e clar ca le mai las nitel) a fost o zi superba azi. O zi calma si calda , fara vant , fara picuri reci , doar soare domol de ziceai ca a venit primavara. Si prin unele colturi din gradina chiar venise primavara , o multime de seminte scuturate peste vara au rasarit , margaretele deja au lastarit , o nalba pe care am asteptat-o toata vara sa infloreasca , abia acum si-a dat drumul la crestere( pacat ca nu voi apuca sa-i vad culoarea pentru ca e in urma rau). Si cand te gandesti ca la inceputul saptamanii jurai ca vine iarna. De-aia iubesc toamna , o iubesc cu disperare , ii iubesc si ploile si blandetea , toamna poti trai un an intr-o zi.dar parca am mai spus asta candva. Dar asta e , este anotimpul meu preferat. Ador frunzele uscate , pictate de frigul noptii de la galbenul citron al frunzelor de plop pana la rosu sangeriu al vitei salbatice, de la verdele intens al frunzelor de crizantema la verdele in degrade al frunzelor de nuc. Ah si cate alte frunze si cate alte culori…

La naiba , din nou. Pana sa postez eu s-a facut dimineata si Surpriza …. A cazut bruma si ce pastrasem ieri s-a dus azi. Noroc ca iubitele mele crizanteme rezista Sau cel putin asa sper … Iata ce-am gasit dimineata prin gradina.

Această prezentare necesită JavaScript.

3 gânduri despre „toamna iar

  1. Pai stii cum se spune dupa concediu:bine ca m-am intors la slujba ca sa ma mai odihnesc si eu putin.Ce floare e aia târâtoare?Poate pui o fotografie.Oricum afara o sa inghete.Incearca sa o replantezi in ghiveci dar nu o du direct la caldura.Las-o sa se acomodeze intr-o camera mai rece.Si pentru siguranta pune si niste pui intr-un pahar cu apa.Noapte buna!

    1. o sa fac maine treaba asta. a rezistat destul de bine celor doua nopti dar cine stie? oricum, are frunze grase si face niste flori micute , stelate , rosii sau siclam. asta pe care o am eu am furat-o acum doi ani din Bulgaria.(ce sa fac , nu ma pot abtine sa nu iau cate un lastarus de pe unde ma duc , sau macar o mana de seminte ceva – oare sunt cleptomana?) 🙂

Lasă un răspuns

