lifestyle – masa in familie


Rusine sa-mi fie , nu-mi place sa bucataresc. Mai bine zis nu-mi place partea cu curatatul legumelor , spartul oaselor , bucatitul carnii , tocatul verzei etc. Imi place sa le am pe toate gata si eu sa le asamblez , sa le pregatesc efectiv , prajit , inabusit , fiert , ma rog ….

Imi place si mai mult partea de final , de fata comerciala. Rosul zarzavatului de ciorba cu galbenul ardeilor si oului batut adaugat la final plus verdele aromat la propriu al leusteanului sau patrunjelului , crenguta de cimbru infipta in tuciul cu sarmale stropite din belsug cu bulion , salata cu de toate ,  frunze de dafin si boabe de piper…. imi place „sa aranjez” mancarea nu s-o gatesc pur si simplu.

Dar si mai mult de atat imi place sa asez masa.Dde regula cat mai neconventional. Preferabil cu farfurii desperecheate , cu tacamuri dupa preferinta fiecaruia ( eu spre exemplu am o anume lingura care e doar a mea – nu ca am pus monopol pe ea dar cu aia simt ca-mi tine de foame , cu aia-mi place mie sa mananc si ma simt confortabil). Imi place sa pun painea  in cos de paine sau intr-un colac de nuiele de salcie creatza cu un servetel pe el ,  cu dantela sau broderie , cu servete de panza – nu suport servetelele de hartie desi doar eu stiu cat ma chinui sa scot petele nedorite – cu fata de masa , mare sau mica , sau macar un suport de farfurie – iarasi nu pot sa sufar  musamaua dar parca nici masa complet dezbracata nu mi-ar placea. Nu-mi plac vasele de plastic , rar cate-un castron dar sa fie ceva de calitate si frumos sa-mi ia ochii. Hm… si ce-ar mai fi , cat mai multe nimicuri placute si daca se poate inedite.

Această prezentare necesită JavaScript.

4 thoughts on “lifestyle – masa in familie

  1. „mobila” (rafturi + blat) din bucatarie e facuta de noi din mdf cu aspect de marmura (alb cu gri). masa nu avem acolo, ci in incaperea speciala de servit masa – locul de masa ii spunem – o masa rosie si vesela, pe care asta iarna am jucat saptamanal canasta. musamaua de pe masa din fata bucatariei e tare vesela, cu personaje din desene animate cand erau copii:)
    (apropo de fumat: asa e, cu timpul si eu stau mai prost, dar ce bine merge o tigara cand fac planurile si listele pentru ce voi executa. si asta afara, in aer curat, sa mearga gudroanele mai bine:) )

  2. ei da , mi-a mai atras atentia ceva , cafeaua-tigarile-bricheta (CTB) , beau cafea toata ziua , si in loc de apa si fumez pe masura. mai ales cand n-am ceface , dar aici am ce face toata ziua.

  3. candva , mai demult foloseam si eu musama dar trebuia s-o gasesc p’aia mishto. asta ca ma enerva tablia mesei din pal , pana cand am descoperit autocolantul care imita furnirul si-ntr-o noapte am schimbat complet fata bucatariei , din pal alb si searbad i-am tras o fata de stejar de-au murit de invidie toate vecinele – aveam o bucatarie simpla , ultima de pe piata dinainte sa se desfiinteze cam toate fabricile / magazinele de mobila romaneasca. lumea buna mai prinsese d’aia furniruita cum se cade. asta pe cand stateam in prima noastra casa – nu pe pamant ci la ultimul etaj al unui bloc cu 9 etaje si fara lift. deasupra noastra , doar cerul…

  4. Pentru mine, gatitul e o chestie pe care trebuie s-o fac, dar nici ca-mi place; la apartament imi placea sa stau in bucutarie cu rebus sau sudoku in fata, cafeaua + tigarile + bricheta. Dar imi place masa aranjata, eventual mereu altfel, fiecare avand locul lui, tacamurile lui (evident diferite). Musamaua e ok pe masa din fata buctatriei, afara unde se pregateste mancarea dihaniilor si nu-i zi sa nu se urce vreun motan. Mie imi plac sevetelele foarte colorate din hartie si inoxul la vase sub toate formele, fetele de masa din in in chiosc (acolo insa merg servetele tot din in). tot in chiosc ne alcatuit acum colectia de oale, ulcele, stracheine & comp. foarte faina ideea cu inelul de servet din cochilie.

Lasă un răspuns

