Adrian Paunescu – poezii pe care le iubesc (1)


O poezie atat de plina de durere pe care n-o poti intelege decat daca ai pierdut pe cineva drag.

Telefon peste moarte

În lumea numelor straine,

Ma simt, si eu, un strainez,

Iau telefonul lînga mine

si n-am ce numar sa formez.

Traiesc, fara speranta, drama

Ca neamul meu, acum, e frînt,

Mi-e dor de tata si de mama,

Dar nu au numar, la mormînt.

De convorbiri cu ei sunt gata

si în necunoscut ma zbat,

îi sun pe mama si pe tata,

Dar crucea suna ocupat.

Au numere secrete parca

si aparatul n-are ton,

Deodata aflu si tresar ca

Nici moartea n-are telefon.

Mi-e dor de voi, parinti din moarte,

Cu lacrimi bine va cuvînt,

Si uit ca ati plecat departe

Si n-aveti roaming, sub pamînt.

Formez un numar, oarecare,

Întreb precipitat de voi,

Dar stiu ca mort e cel ce moare

si nu mai vine înapoi.

Si, vai, de-atîta timp încoace,

Va chem si-n visuri, sa v-ascult,

Dar iarba pe morminte tace,

Cu numar desfiintat demult.

Si, daca o sa tinem minte,

Probabil, cînd o fi sa mor,

Am sa va caut în morminte,

Pe-un numar de interior.

3 thoughts on “Adrian Paunescu – poezii pe care le iubesc (1)

    1. asa e maryanne. cu atat mai mult cu cat eu chiar o traiesc. uit uneori ca ei nu mai sunt si de zeci de ori pe zi imi trece fulgerator prin minte”s-o sun pe mami si sa-i spun…” apoi ma trezesc. Eu nu pot sa nu-l iubesc si sa nu-l pretuiesc pe Paunescu. Ma regasesc in atatea poezii ale sale cum in putine ale altor poeti pot s-o fac. A fost un om mare. Daca n-ar fi fost nici n-ar fi fost atat de controversat. Doar despre mediocritati n-ai ce spune nimic nici de rau nici de bine , practic nu exista. Te mai astept.

Lasă un răspuns

