casa loco (2) – a doua casa


 

Glumeam cu obisnuinta. Fetele se marisera si nu prea mai aveam loc. Asa ca…

2001.M. era plecat in prima misiune. Un an si jumatate. Nu stiu cum se face dar toate momentele importante le-am trecut cam singura. Moartea tatei , examenele fetelor, schimbarea apartamentului …

Schimbarea apartamentului ! Si implicit amenajarea lui. De data asta apartament cu trei camere , la etajul trei din patru , pe aceeasi strada cu primul , vis-a-vis de curtea socrilor mei. Trei minute de centru , garaj peste drum , pivnita si toate cele. Bloc din placa unde mari modificari nu prea mai aveau loc. Amenajat de nu se poate ca mi-a luat doua saptamani sa scot amenajarea veche (gresie , faianta , inlocuit tevi, tocarie noua , termopane , usi reconditionate , schimbat usa intrare , scos turturei de pe tavane , stucaturi si alte brizbrizuri). Ma consolasem oarecum cu ideea ca in afara de camara/debara din bucatarie ( nu stiu ce aveam cu camarile dar cu ea bucataria era lunga si ingusta iar eu doream spatiu) nu mai aveam ce darama.

Apartamentul era destul de bine impartit. Totusi n-avea nimic spectaculos in el. Intrare intr-un hol destul de stramtulet , in dreapta imediat bucataria , in fata livingul , balcon loggie care-mi musca si din bucatarie si din living cate un metru patrat. Acces in balcon doar din bucatarie. Din living doar o fereastra. Pozitie , la strada. Praf , zgomot. Vedere in curtea soacra-mii si la Cristina cu gradina plina de flori. In balcon igrasie desi era pe partea de sud est. Balcon inchis cu geam de autobuz in care se gatea si iarna, de aici igrasia . Mirosuri pestilentiale care urcau de la etajul inferior unde existau vreo patru catei tinuti evident in balcon. Masca de chiuveta zidita – plina de ganganii taratoare.

Pe partea cealalta un alt hol paralel cu cel de la intrare , trecerea dintr-unul in altul se facea printr-o usa darapanata. Dar avea un ochi de geam deasupra . Ca de altfel si usile de la cele doua dormitoare. N-am inteles niciodata sistemul asta de usa . Ca sa nu se mai complice constructorul cu completarea golului de deasupra, se trantea un ochi de geam. Doua bai , una mare , una de serviciu in capetele holului. Usile distruse de umezeala. Ce era mai important , ferestruica de aerisire (nu cos) la baia mare.

Ah, dar nu mai conta nimic. Eu deja stabilisem ce aveam de facut. Ma incurca totusi al dracului de tare balconul. Inutil as spune . Sau mai bine spus inutilizabil. In primul rand arata groaznic , nu aveam acces in living decat obligatoriu prin hol. Mesterii demolatori au dat odata cu barosul si au zis – e beton doamna , e placa , nu se poate darama. M-am desumflat ca un balon. “Cauta alte variante , repede ca pleaca astia, si bune ca altfel te stranguleaza M. ca arunci banii pe fereastra”.

“ Bun , schimb usa de la bucatarie , inchid balconul cu termopan , schimb si ruptura de geam din living, de marit nu-l pot mari ca e placa. F…k!- asta e” BUM , BUM , BUM , – Doamna avem o veste buna – e BCA dar are un strat de tencuiala de 8 cm , beton nu gluma.”

“Puteti sa-l dati jos?” , “mai greu da merge” , “atunci ce mai asteptati?” “pai nu vorbim si cu domnul”,“eu sunt domnul. La treaba” Si l-am dat jos.

Alta viata , alta perspectiva. Am inglobat balconul (izolat in prealabil pe exterior ca n-avea decat un perete de 7 cm. ) in living , dat jos porcaria de geam de autobuz , inchis minunata arcada ( si-aici am un stres cu arcadele), pus geam normal de termopan – gata locul pentru flori , rufele vad eu unde le intind, executat acces direct bucatarie living printr-o usa cu geam de sus pana jos , refacut un zid cu caramida de sticla. Spatiu , lumina si asa a luat nastere bucataria albastra. Placi mari de faianta alba doar pe peretele cu utilitati , in golul obtinut din camara / debara , loc de luat masa , tv mic pe perete , colant albastru pe frigider , jaluzele verticale -albastre bineinteles- ca era mult soare vara , gresie bleumarin. Fain. Simplu , nu prea multe culori , doua cu variatiuni. La mine in bucatarie era placut si racoare chiar daca afara erau 40 de grade – vezi culoarea in viata noastra. Livingul s-a transformat dintr-o data in ceva imens ( asa mi se pareau atunci cei 22 mp finali , cu doua ferestre mari , cu flori asezate lejer , cu mobila respirand nu gafaind de inghesuiala .

Pe partea celor doua dormitoare , nimic schimbat , ba da, pus parchet natural nu indesen clasic (braduti sau patrate) ci in diagonala pentru senzatia de spatiu obtinuta. In living , holuri si bai , gresie. Desfiintat usa dintre holuri si ochiurile enervante de geam. Nu aveam de ce sa-mi fac probleme de caldura , blocul statea bine la capitolul asta , inclusiv apa calda non stop. Hait! Mi-a pus Dumnezeu mana in cap.

Un singur mester , Dan ( toti mesterii buni pe care i-am avut s-au numit Dan ) acum lucreaza prin Italia , mi-a facut toata lucrarea. N-a comentat , n-a carait , n-a zis ca nu se face asa , nici ca n-a mai vazut la altii. Doar la capitolul curatat dupa chituit statea mai prost. Operatia am facut-o eu dupa ce chitul se uscase bine si mi-am ros buricele de la toate degetele plus o perie de sarma si vreo trei sticle de detartrant. Dar dupa asta a invatat si el ca trebuie curatat imediat ca l-am bestelit tot timpul.

Venit M , vazut , placut , pupat ,”bravo ma-to , da’ daca nu eram eu … “ Mutat. Excelent in primii doi ani , din al treilea mai putin , din al patrulea au reaparut ganganiile , la inceput timid , apoi din ce in ce mai agresive , vecinii nu-si mai plateau intretinerea , incalzirea intarzia cu cate o luna , s-au mai spart niste tevi (nu la noi), s-au mai infundat niste scurgeri (nici astea la noi), s-a inchis apa calda definitiv , (cumpara boilere la noi) , s-a spart un calorifer (la noi), s-a infundat un retur (tot la noi) , s-a stricat lumina pe scara , n-am reusit sa-i convingem pe toti pentru montarea unui interfon, motiv pentru care scara blocului intunecoasa si calda era adapostul Sobolia (vorba lui M), ideal iarna pentru betivanul de la gunoi , pentru nebuna din cartier si pentru o gasca de pustani de culoare care n-aveau unde-si pierde vremea. Era locul predilect al maturatoarelor care trageau chiulul si al cainilor vagabonzi. Gunoi , mizerie , mirosuri , galagie , scandal uneori ,cand betivanul ocupa caloriferul nebunei. Discutii interminabile in sezonul rece – voi n-ati platit , noi n-avem bani ca altii , eu nu vreau si gata – Singura mangaiere , locul de la vie unde incepand de primavara mergeam in weekend la gratar si visam ce frumos ar fi daca…. – macar o cosmelie ca a lui nea’ Marin ( avea un bordei din chirpici unde stateau el , tanti Maria si vaca “pana aveau sa inceapa baietii casa”) .Intre timp am mai renovat un apartament (inchiriat / vandut) si o garsoniera pentru fete in B. Dar deja astea erau mizilicuri. Si visam….

Această prezentare necesită JavaScript.

7 thoughts on “casa loco (2) – a doua casa

    1. daaa faaaaaaata si unde mai pui ca erau vacsiti in alta coloare decat tavanu’. Nici camera n-a vrut sa se deschida cand am incercat sa-i pozez. Si-a zis in sinea ei , orice dar asta nu.🙂
      si stocaturili la fel. dar trebuie sa vezi totul cu ochii mintii cand ai de-a face cu asa ceva , sa ghicesti potentialul.

Lasă un răspuns

