casa loco (3) – the best news ever


 

Cand m-a sunat Madalin sa-mi spuna ca are o veste foarte importanta pentru viitorul nostru , sincer nu prea stiam ce sa cred. Era plecat pentru a doua oara in misiune de data asta pentru doi ani. Din care trecuse doar unul. A mica daduse admiterea la liceu , a mare era la facultate. “Uite ce m-am gandit …si dupa o scurta introducere cat se poate de la obiect a venit si concluzia … deci , cauta un arhitect , vezi ce acte trebuie sa facem , vezi ce aprobari trebuie sa luam , de unde , cum , cat ne costa … etc” Nu-mi venea sa-mi cred urechilor. Probabil ca aratam mai rau ca vitelul la poarta noua pentru ca fetele ma intrebau daca s-a intamplat ceva cu tati. Iar eu nu puteam decat sa balmajesc cate un da anemic pentru ca simteam ca ma sufoc -de bucurie , normal. Intr-un final am reusit sa spun “avem casa”. Cuuum? Asa , gata s-a hotarat , la primavara incepem casa , pana atunci ne ocupam de acte si de materiale. Era toamna lui 2006. Si-am inceput.

Cauta reviste , schite , desene , petice de hartie cu adnotari , site-uri pe net , articole de pe unde fusesera uitate.

Cere aprobari , scoateri din circuit agricol , aviz de la electrica , aviz sanitar , aviz de nici nu mai stiu de care , planuri , situatii , proiect. Alergatura , asteptare , nervi , discutii contradictorii cu functionarasi de pe ici ,de pe colo. Parca ma vad in biroul cucoanei de la primarie care-mi spunea clar si raspicat ca regimul de inaltime al casei in zona (care zona nene ca era camp cu flori) era de P+E+M. Deci daca mi-ar fi trecut prin cap sa nu fac etaj , uite-asa ca n-aveam chef sa urc , nu puteam obtine autorizatia de constructie.

Alte discutii , alte parlamentari , scotoceste legi si argumenteaza. Culmea e ca aveam  doi vecini ( nea Marin si Fane) care-si ridicasera casele doar parter si mansarda. Eu trebuia s-o fac si cu etaj si cu mansarda. A iesit ca mine pana la urma, parter si etaj mansardat , dar si ca ei pentru ca podul va fi adevarata mansarda ( atunci cand va fi pus la punct). Cred ca daca s-ar fi ocupat M. de hartoage casa ar fi ramas si azi in stadiul de vis indepartat. Dar era visul meu si nu puteam rata o asa ocazie.

Purtam zilnic o adevarata corespondenta de razboi cu el , ne sfatuiam , ne intrebam , faceam machete din carton ca sa fie mai sugestiv ce voiam sa-i arat , apoi le fotografiam si le trimiteam pe mail. A fost frumos , a fost greu , a fost inimaginabil.

N-aveam masina si bateam zilnic zeci de km pe jos (chiar daca orasul e mic) de la o institutie la alta , de la un birou la altul , la arhitect , la primarie , la taxe si impozite , la notar , la … Pe de alta parte , trebuia sa cumpar si materialele , balastru vreo sase masini in prima faza , cherestea (scandura , grinzi , sipci ) , BCA (desi as fi vrut caramida) , ciment , fier beton , sarma , cuie , platite toate si lasate in custodie pana la inceperea lucrarilor. Am avut noroc , le-am gasit ( numai eu stiu cat le-am cautat) , le-am platit , am tocmit echipa de mesteri , am stabilit data de inceput.

Inca mai pastrez sacosa in care am adunat toate facturile si notitele. O vreme le-am tinut sirul . Mai tarziu , cand gluma a inceput sa se ingroase am renuntat. Intrasem deja in caruselul cheltuielilor “fara numar , fara numar , fara numar….”

Această prezentare necesită JavaScript.

9 thoughts on “casa loco (3) – the best news ever

  1. Pana la urma am simplificat mult exteriorul incadrand toata casa intr-un dreptunghi 9x11m aproximativ desi ma durea inima ca pierdusem niste coltisoare care ar fi devenit interesante pe ici pe colo. Dar asta e! Si-asa-i bine ca am castigat niste spatiu in curte.

    1. daap! umplusem bucataria de fel de fel. Voiam s-o fac din rigips dar era mai complicat si trebuia s-o termin pana a doua zi sa i-o trimit „serifului” spre avizare. Din schite ( pozele fiind destul de slabe ) nu pricepuse mai nimic. Asa discutam pe concret. Scobitoarea din fata e stalpul de pe terasa din fata.🙂

    1. E foarte interesant si asta sa adaptezi ce-a gandit altul la nevoile si preferintele tale. E o provocare chiar mai mare decat sa o iei de la zero. Singura posibila problema ar fi sa te lovesti de niste chestii de structura. In rest , parfum!

  2. minunat, minunat! ce meserie ai? cred ca as fi trecut prin aceleasi etape daca as fi avut curaj. n-am avut, asa ca am cumparat totul gata construit. deja ma gandesc cum sa completez/modific, ce sa adaug, ce sa scot. noroc ca nu am bani :))))

    1. Meserie? Sunt o multifunctionala Cristinico. Oricum meseria pe care o am acum n-are nici in clin nici in maneca cu mine. Intreaba-ma ce-mi place si atunci o sa-ti dai seama ce-ar fi trebuit sa fiu.🙂 Cat despre planuri , nu strica sa le ai pregatite. Nu se stie niciodata. Crede-ma ! Pana la urma totul e sa-ti doresti din strafunduri si pana la urma ocazia se va ivi.

Lasă un răspuns

