casa loco (6)- „cu stanga tii , cu dreapta bati…”


 Oamenii munceau repede si bine. Sapaturile mergeau ca pe roate. Se contura intrarea , livingul , bucataria….

Totul era pregatit cu minutiozitate. Unchiu Ion , dulgher batran , se ocupa de cofraje , invatandu-l pe Ionut (ucenicul lui) cum se bate cuiul repede si fara sa-ti zdrelesti degetele. Ascultandu-l parca-mi venea si mie sa iau o mana de cuie si sa incep sa bat” cu stanga tii , fixezi , cu dreapta bati – tine ciocanul ca lumea nu tocmai de la capatul cozii ca-ti dai peste degete – ai vazut , … cu stanga tii , cu dreapta bati”. Intr-un final am si facut-o ca muream de pofta . Si mi-am facut un scaunel.

scaunelul , cafeaua si lunga asteptare a betonierei

1 Mai a fost sarbatorit in cel mai autentic spirit comunist adica prin munca. S-a turnat fundatia. Daca-mi amintesc bine era o zi de marti , cele trei ceasuri rele trecusera – adica legatura de curent se restabilise – o vanzatoare de la depozit ma scosese din priza sa-si incarce telefonul- pompa fusese reparata – nu erau decat niste pietricele prinse in angrenaj , rezolvate de Nelu-apa. Cam asa arata agenda telefonului meu. Nelu apa , Dan casa , Cristi beton , Cristi elefant , Cristi pietris , Gabi curent , Gelu instal si multi altii fiecare cu ce era responsabil. Am avut dintotdeauna o proasta memorie a numelor. Cunosteam o persoana acum si peste o zi nu mai stiam cum il cheama. Retin insa foarte bine fetzele. Asteptam masina cu beton – al treilea ceas – fusese trimisa in alta parte ( n-am suportat niciodata neseriozitatea. Daca zici ca vei veni , vino , nu ma pune pe drumuri de pomana.) Asteptam infrigurata , de la birou ma sunau – cand veniti ca asteapta lumea – sa astepte ca doar nu i-am pus eu sa se buseasca-veniti ca au sunat de la centrala sa intrebe … las’sa intrebe , zi-le ca am murit- si mult nu mai aveam. Intr-un final a aparut si minunata betoniera .Soarele era bine sus pe cer , pompa este , bifat , curent este , bifat , beton este , bifat , moneda este , bifat – ca doar nu era sa nu respect traditiile locale , in talpa casei se afla ingropata o moneda de argint sa ne apere de rele zice-se.

Normal ca seara au urmat raportul , plangerile , consolarile , laudele si pozele de rigoare.

minunata betoniera
atentie se toarna
atentie se toarna
atentie se toarna
gata
4 gânduri despre „casa loco (6)- „cu stanga tii , cu dreapta bati…”

    1. Ai grija , trebuie sa incepi de pe acum , planurile , aprobarile , toate dureaza. Mie mi-a luat cam juma de an sa termin cu hartogaraia. Casa am ridicat-o mult mai repede. Spor la treaba. 🙂 Dar sigur veti avea spor , mai ales ca mai aveti acum un ajutor. :):):)

  1. Nelu apa , Dan casa , Cristi beton , Cristi elefant , Cristi pietris , Gabi curent , Gelu instal

    apa, casa, betonul, pietrisul, curentul si instalatorul inteleg la ce folosesc, dar ELEFANTUL??? ce-ai facut cu elefantul?

    1. Elefantul este o pompa folosita pentru turnarea planseelor. ea ridica betonul din betoniera la inaltimea planseului ca sa nu mai care oamenii cu galeata sau cu scripetele sau sa hodorogeasca o betoniera d’aia mica ore in sir. Eu am luat betonul gata facut si intr-o zi am turnat planseul la etaj si scara. Oamenii au stat sus si au manevrat doar tubul prin care venea mortarul si-l intindeau bine . Placa a iesit omogena fiind turnata toata o data. Nu ca altfel nu s-ar fi putut dar a fost mai rapid , eficient si de ce nu, la zi in constructii. Vei vedea cand ajung acolo cu povestea. 🙂

Lasă un răspuns

