colectiile mele – suiseki -(1)


Pentru geamana mea de suflet

Si iata cum absolut intamplator am descoperit anul acesta ca a colectiona pietre este o forma de arta.  De ani de zile adun pietre. Uneori m-a frapat asemanarea cu un obiect , alteori cu un animal , alteori cu o floare sau un munte in miniatura. Alteori mi-a placut culoarea profilata pe o plaja alba , sau felul in care se vedeau pe fundul apei. Alteori , le-am primit de la persoane dragi care-mi cunosteau pasiunea pentru bolovani. Iar anul acesta , pe cand ma pregateam sa le  fac poze sa vi le arat , absolut intamplator (nici nu mai stiu ce cautam pe net) am gasit aceasta definitie preluata de aici    

” Definition of Suiseki”    „………………Suiseki are natural stones that suggest natural scenes or animal and human figures. ………Suiseki are traditionally displayed either in carved wooden bases (daiza) or in shallow ceramic or metal trays (suiban).”

Si m-am bucurat sa constat ca sunt intreaga la minte.

Unora le-am dat un nume , altele isi asteapta cuminti randul la botez pana cand inspiratia va fi mai darnica. Poate ma ajutati si voi.

Unele sunt din tara , altele de pe alte tarmuri. Oricum cand ma duc undeva , o bucatica de portbagaj e rezervata bolovanilor mei.

Printre primele pietre adunate se afla Sfinxul. Eram in concediu prin Moldova , o noapte am dormit la Durau – apropos , frumoase locuri ingropate in uitare si delasare , voita as crede eu- intr-o casulie de lemn. Era cam frig , cam tarziu si cam ploaie. Iar noi ne cam plictiseam. Fetele mai ales. Si-atunci i-am spus Crinei – afacerista casei – ca-i dau 5000de lei(vechi)  pentru fiecare piatra frumoasa pe care o gaseste. A cautat fata mea vreo ora si dupa ce mi-a prezentat o poala de pietricele pe care i-am dat vreo 70000 a scos Sfinxul si-a zis „asta-i cea mai frumoasa”Asa era si gasise si suportul adecvat. Are o culoare usor verzuie in realitate.

sfinxul
Cea de a doua imi sugereaza o civilizatie disparuta de prin America de sud. Daca-mi amintesc bine am gasit-o prin pietrisul de la constructia casei.
olmec
vrajitoarea

Asta-i vrajitoarea , bolovan de garla de la Buzau.

Si ultima din seria aceasta este fantoma de Halloween
fantoma

(va urma…)

13 gânduri despre „colectiile mele – suiseki -(1)

  1. foarte interesant!
    ai legaturi intime cu teluricul. esti zodie de pamant? nu ca as sti prea multe despre zodii, abia le stiu in ordine calendaristica, dar mi s-a spus ca cei cu zodii de pamant au o relatie speciala cu el. si mie imi plac pietrele, nu le colectionez, dar ma trag. nu am relatie cu metalul, nu-mi place sa port metal, si nici el nu ma place pe mine. distrug tot ce e metal. bijuteriile se strica, se rup, la mine. dar piatra imi face bine!

    1. bine-ai venit Doctore! Zodia mea e scorpion , din cate stiu eu ar cam fi semn de apa. Daca e vreo legatura astrala n-as sti sa-ti raspund , am tot citit da’ nu tin minte. 🙂 Metale… imi plac si alea , imi place argintul doar sa-l vad , zorzoanele imi placa daca sunt iesite din comun dar visez la un inel din aur cat se poate de simplu cu o piatra pretioasa mare si verde verde.

    1. Nu am un loc special pentru ele , unele stau pe masa , altele pe o policioara la semineu altele sunt chiar amestecate cu lemnele , altele sunt intr-un bol de sticla cu scoici melci si alte aratari. Pe langa aspect , multe au o utilitate practica. Vei vedea. O parte le-am folosit de ziua mea ca decor dar si ca sa-mi tina fata de masape butuc. 🙂

  2. daiana, nimic nu e intamplator:) imi plac nespus pietrele, am si o gramada de bijuri cu pietre pe care, cum e firesc, nu le port.
    am si eu zeci de pietre si de crengi adunate de peste tot pe unde am fost
    despre pietrele expuse de mine:
    * domnul meu imi cumpara flori… de mina. sau geode
    * „muza” e adusa de pe malul mediteranei de o doamna draga mie
    * sfera verde de malahit e cumparata de la pestere ursilor, de langa beius, intr-un inceput de concediu. am plimbat-o peste 1000 de km in portbagaj, mutand-o din rucsac in rucsac, ca sa fie protejata). cea transparenta din cuart e primita din spania
    mai am multe alte pietre, expuse in casa, chiosc, curte. cand eram adolescenta aveam in camera mea glitptoteca cu bolovani adunati din munti, rauri…
    facem si schimb:)

    1. Culmea e ca de multa vreme le tot fotografiez dar , cum pofta de pozat ma apuca pe la miezul noptii, lumina nu e prea grozava , nici eu nu mai vad bine si doar a doua zi imi dau seama ce-a iesit. Astazi cum am ajuns la birou am dat sa le postez insa au aparut din senin niste dosare de dauna si am lasat net-ul la o parte. Mai tarziu cand m-am eliberat am intrat si pe la tine si iar mi-am zis ” nu se poate” cand ne-apuca ne-apuca pe amandoua deodata. :):):)

  3. superbe.Si pe mine m-au fascinat intotdeauna pietrele cu forme ciudate dar,din pacate,tot mutandu-ma ,am uitat de cele cateva pe care le aveam.

    1. Ce e mai placut e sa le caut , sa le descopar, sa scormonesc chiar dupa ele daca e cazul . Si ma deconecteaza asta la fel ca si gradina , sau admiratul cerului. Lucruri simple , frumoase , sanatoase , trainice , eterne …

Lasă un răspuns

