galeata cu portocale -goana dupa chilipir


Am fost aseara la Kaufland. Cu Crina. Sa-si faca provizii pentru bucuresti. Vineri seara , lume multa , promotii de tot felul , chilipiruri. Gramada de lume la ultima gaselnita , portocale , cal I , aprox 7 kg si-o galeata de plastic la cadou. Procedura , se umple galeata cu portocale si se merge la casa. 15,90 lei . Bineinteles ca nu am rezistat tentatiei si m-am infipt la gramada de portocale. Toata lumea alegea , umplea galeata si directia cantar sa vada daca nu a reusit performanta ca aproximarea sa fie in plus si nu in minus. Apoi toti la casa , cu galetile pline , multumiti de afacerea facuta , zambind in barba „i-am facut p’astia cu juma de kil”. Galetile pe banda , va rog lasati manerul galetii in jos – avea grija sa spuna tipa de la casa. Banda destul de lunga , pe langa galetile nelipsite din cosul fiecaruia , alte chestii. Mai multe sau mai putine. Stiti cum e , mai trece un produs , mai inaintezi putin , se mai smuceste banda , mai cade o portocala… ” va rog s-o lasati acolo – ce cade pe banda ramane la casa” Ha! – in final in galeata ramaneau fix sapte kile cu aproximatie in minus. Probabil verificasera si rasverificasera capacitatea galetii cu numarul de portocale posibil a fi puse si cu smiciturile benzii. Toti plecau dezumflati – iar ne-au tras-o astia si noi prostii nu ne-am prins” Colac peste pupaza , la iesirea din parcare , galeata s-a rasturnat la o frana si a plesnit fix langa maner. Halal chilipir , portocale la un pret normal si-o galeata care nu tinea nici 7 kile daramite 10 . Nu-mi trebuia galeata dar daca tot era degeaba …. Nici portocalele n-au fost cine-stie-ce , nu prea coapte , foarte mari cu coaja groasa. Dar psihologia de turma si goana dupa chilipir functioneaza chiar si la cei harsiti ca  mine. Spun harsita pentru ca ai mei au lucrat o viata in comert si cunosc mai toate tertipurile de a face lumea sa cumpere toate tampeniile chiar daca n-au nevoie sau n-au bani de aruncat. Deci , aveti grija la promotii…

17 thoughts on “galeata cu portocale -goana dupa chilipir

  1. mie mi-ar cam trebui o galeata, dar trebuie sa fie albastra… sa aiba capac… o s-o cumpar cand ii va veni vremea (adica imi voi aminti in timp util). daca acum tot uit inseamna ca inca nu e obligatorie.
    si eu am avut o tura de hipermarket, n-am cedat decat la oferta de deodorante garnier – 3 la pret de 2 (dar noi suntem 3 gratii), ispite au fost mai multe, ce-i drept, fara galeti:)
    dar am luat mandarine. multe. bune. dulci. cu frunzulite cu tot!

    1. asa ma aruncam si eu la 2+1 dar acum fiecare are pretentiile ei, eu mai ieftin , a mare are salariu deci nu mai e problema mea iar a mica vrea mereu altceva decat mine. Greu ne cuplam pe-o marca toate.😦
      Galeata te sfatuiesc sa n-o iei de la promotii niciodata ca sunt proaste. Asta era atat de subtirica … ca ma mir ca n-a plesnit goala. Ar fi fost buna sa adun salata verde la primavara.🙂

    1. depinde de promotie , daca prinzi ceva de care chiar ai nevoie , merita. Altfel… Da stai linistita ca sunt destui care cumpara orice , ieftiin sa fie (macar pe hartie). Ma gandesc ce-ar fi daca ar fi si la noi chestia aia cu rochiile de mireasa ca la americani de-si rup viitoarele neveste gaturile sa puna laba pe-o te-miri-ce rochitica.

    1. era sa ma mai pacalesc odata cu un pachet de cafea. Iau cafea la juma de kil pt. ca beau foarte multa (chiar mai multa decat apa). Si pachetul costa 17 lei. Pe raftul din fata , aceeasi cafea (tot la jumate dar cu o cana cadou). La prima vedere erai tentat s-o alegi pe cea cu cana (mama am si cana) , preturile psihologice , apropiate , mintea de multe ori ne joaca feste in ce priveste aproximarile , alegem calculul care ni se pare ca ne avantajeaza. Atunci insa am avut rabdare , 16,90 (17) una , 18,90 (18 la prima vedere) cea cu cana. Cand am luat insa in calcul si maruntisul plateam doi lei pe-o cana care nici macar nu-mi placea , asa ca am luat-o pe cea simpla.

    1. da mai Laura , imagineaza-ti ca mi-am scrantit creierii cand am vazut o tipa care avea trei galeti pe care le-a rasturnat in cos si apoi a inceput sa le aseze meticulos , ale mai mici la fund , ale mai mari deasupra. Abia la casa mi-a picat fisa , tipa stia de faza cu smucitul benzii si le indesa metodic.

  2. sa stii ca majoritatea promotiilor sunt o mare pacaleala.Mai raman doar cele cu 1+1 gratis sau 2+1 gratis,dar si la alea mai cresc pretul la bucata ca sa le iasa lor bine.
    Si eu am lucrat ani buni in comert si cunosc.Sau am mai vazut promotii adevarate la portocalele la plasa care,cand ajungi acasa si le desfaci,constati ca jumatate sunt bune…..de aruncat.
    Din pacate asa stiu romanii sa faca afaceri,pe seama celor care inca mai cred in corectitudine

    1. ideea e ca te aburesc in felul asta sa-i scapi de marfa pentru ca nu intotdeauna chiar ai nevoie de doua sau de trei produse de-un fel. Cand ajungi acasa constati ca ti-ai cheltuit banii aiurea pe lucruri care in mod normal te tin o luna si tu ti-ai luat pentru trei , sa te tina nene.

  3. Daiana, oricat de atenta as fi, tot ma las prinsa de „promotii”. Si ambele efecte sunt rele: daca nu cumpar, imi pare rau; daca cumpar, din nou imi pare rau. Asa ca pun in balanta cele doua rele, si socotesc daca parerea de rau ca nu am cumparat ma va costa mai scump decat pretul produsului. Si o poveste de la mine: intru in superstore, si aproape pe toate rafturile anunturi faine, mari si colorate, unde de la o posta citeai „No TAXES ( fara TVA) – la anumite produse”. Desi m-am intrebat cum de se intampla in mijlocul saptamanii, totusi indes in cos mai mult si mai divers ca de obicei, si mai ales produsele la care se aplica oferta… taxele sunt 13%, deci iese ceva… Eh, la caserie citesc din nou frumosul afis, cu mai multa atentie de data asta, si vad mai jos, unde cu litere mai mici scria: „oferta valabila doar sambata”… si era abia joi.

    1. ai dreptate , eu mi-am cumparat o tigaie de teflon si un Wok (sper c-am scris bine) , era cat p’aci sa iau si o oala de inox si inca o tigaie mai mare ca de , erau la reduceri cica. De obicei ca sa nu fiu tentata intru fara cos , mai ales ca la astia nu sunt si cosuri de mana , doar din cele mari . Ei si atunci m-am plimbat prin tot magazinul cu oalele in brate si m-am dezmeticit abia cand am vazut coada de la casa , am facut urgent stanga’mprejur si am pus jumate la loc. Si cand te gandesti ca nici macar nu sunt ahtiata dupa bucatarie. Au facut ai mei misto de mine cand m-au vazut ” pazea ca face mamuta de mancare – de-aia nu ne facea pana acum ca n-avea in ce”🙂🙂🙂

  4. M-a amuzat teribil povestioara ta, parca ii si vad pe toti inghesuind portocale in galeata de 2 banuti.
    Nu-ti face griji, te mai pacalesti cu prostii din astea, macar odata pe an, chiar daca ti-au lucrat parintii in comert si tu cu ajutorul pe langa ei.

    1. da si sa-i fi vazut pe toti ce se atineau pe langa ele sa nu cada. Dar tot cadeau , era imposibil sa ramana toate oricat de bine le-ai fi asezat…banda se smucea teribil iar tipa de la casa parca intentionat lua produsele de pe banda unul cate unul sa se zgaltaie bine bine.🙂🙂🙂 suntem de groaza. oricine ar fi facut un calcul simplu (inclusiv eu ) am fi vazut ca de fapt fata de cele la plasa diferenta era doar de pana in 20 de bani (doua mii de lei vechi) dar galeata le lua mintile la toti chiar daca aveau sau nu nevoie de ea.🙂🙂🙂

Lasă un răspuns

