miroase-a primavara


pai da , mai sunt doua zile (ba chiar una) si trecem de jumatea lui ianuarie. Afara e destul de caldisor , zapada s-a topit si ca prin minune la Kaufland a reaparut standul de seminte. Aseara eram prea grabita sa-l observ dar astazi…. am fost singurica si-am avut timp destul sa ma lalai pe la toate raioanele altfel interzise ( nu ca mi le-ar interzice cineva dar stiti si voi cum reactioneaza barbatii la shopping). Deci azi m-am destrabalat. La propriu , adica , dupa ce m-am vazut cu banisorii pe card ( asteptati inca de la inceputul anului ca asa-i dupa sarbatori esti lefter din prima zi) m-am bagat in supermercado cu gand clar de cascat gura. Si-am cascat in final buzunarul pentru ca mi-am luat seminte de toate felurile (inclusiv de musetel si coada soricelului daca va puteti imagina ). Am gasit si frumoasa varza ornamentala , am luat si zukkini, am luat si cipru de gradina , am luat si tigva (dovlecei din cei la metru) , am gasit si seminte de lupin (vazusem la balaurica anul trecut si sunt superbi) , echinacea (purpurea) – mai incerc o data si anul asta – seminte de lobelia curgatoare (ca tot mi-au sosit cuiburile de flori si inca nu le-am montat) , ei si-am luat si sfecla rosie pentru Madalin , pepene galben tot pentru el , pansele (doar doua feluri dar mai sunt inca vreo patru), nemtisori , seminte de mac canadian (scuzati cacofonia) melanj ca n-aveam decat galbeni , mazariche de gradina ( am uitat cealalta denumire  e cam ca sangele voinicului , ah da , borceag parfumat (oare?!)) , praz , broccoli , ridichi de luna , seminte de leustean ( ca  de radacini nu prea am avut parte) , marar , salata , spanac si praz. Le-am aruncat in cos cu ochii inchisi si la fel am si scos banii sa le platesc ( pe bon separat , fireste , ca doar ecriza si nu dam banii pe prostii)- 57 lei noi. (juma de milion si-o leaca). Le-am sortat deja pe perioade de semanare , si in continuare o sa intetesc vizitele pe la marketul cu pricina ( eee , sa iau apa plata , mancare de catei si detergent ) si sa-mi completez samantaraia si cu alte specimene. Si ca sa nu credeti ca va mint

de semanat incepand cu martie
de semanat incepand cu aprilie
la fel dar panselutele cred ca le pun mai devreme in ladita

si am mai vazut seminte de muscate (habar n-aveam ca sunt si seminte de muscate) si mai am eu o lista intreaga (bani sa am).

deci , da , clar miroase-a primavara.:)

17 thoughts on “miroase-a primavara

    1. Asa e . si eu tot galbeni am avut (o sa mi se umple gradina dar nu-i nimic , nu ma deranjeaza , sunt frumosi si neinfloriti cu frunza aia argintie dantelata ) si anul asta am vazut (si luat bineinteles) pliculete cu melanj – daca ar iesi din toate culorile care sunt in poza ar fi minunat.

  1. Daca zici ca ai cazut seminte de muscate la Kaufland,treb sa mai trag si eu o tura.Cand am fost saptamana trecuta ,nu am vazut.Sigur ca o sa iau si altele,dar muscate vreau neaparat vreo 5 pliculete. Mare dilema cu noi in fata standului de seminte, vrem si aia, vrem si aia. Si sunt atatea ………de ne iau ochii.

    1. da Mary , eu parca imi ia dumnezeu mintile , le tot sucesc , le tot invartesc , le pun la loc si cand ma trezesc la casa sunt mereu mai multe decat credeam ca am luat. Cred ca am bagat peste un milion in seminte si n-am luat decat cate un pliculet si tot mai sunt din care n-am luat deloc.🙂

  2. Sa fie „intr-un ceas bun” semanatura si sa ne bucuram si noi de florile tale. Pentru pliculete mai gasim niste maruntis dar marea problema sunt vasele „fara numar” pe care nu mai stiu pe unde sa le asez prin casa, si la lumina, si la caldura, dupa ce ies la temperatura mai mica, si mai neudate, sa nu se alungeasca….
    Din privinta asta parca incepe sa nu-mi mai placa iarna, vreau primavara, sa pot iesi cu rasadurile pe balcon

    1. Bine ai venit GabiA. Uite anul trecut prin vara mai degraba am vazut la Kaufland niste minisere. De fapt erau niste rafturi dar care aveau si folia de protectie (cu fermoar cu tot). Atat ca era destul de scumpicica pentru cat era de mare (adica mie mi s-a parut mica) dar la o gandire mai atenta pentru rasaduri cred acum ca ar fi fost suficienta. Bineinteles ca n-am luat si acu nu mai sunt. Pana la urma dau naibii si ultima zapada , sa vina primavara aia mai repede. Ciudat cum prima jumatate din ianuarie a trecut nici nu stiu cand si a doua parca se taraste ca melcul. Te mai astept.🙂

  3. e treaba socotita si gradinaritul asta. Anul trecut am pus nalba undeva pe langa gard ca sa-mi acopere o parte mai la vedere. A iesit cu chiu cu vai dar n-a crescut mai mult de vreo doua palme. A facut un vagon de frunze si flori ioc. Acu am citit ca infloreste abia in al doilea an.
    Constantin probabil ca la asta te-ai gandit referitor la lupin si echinacea. Ah si-am luat si varza ornamentala – la tine pe blog am vazut. Lupinul mi-a facut cu ochiul inca de asta vara de pe blogul Balaurei.
    Normal ca nu m-am putut abtine si m-am destrabalat si a doua oara mai cu foc decat prima data. In concluzie am luat toate felurile de rosii pe care le-am gasit (mai putin cherry caci mai mult ca sigur imi vor rasari singure pe unde le-am avut anul trecut) , am luat varza de bruxelle , ardei gras si capia , castraveti normali si cornichon , mararite , banutei , gilia (sper anul asta sa iasa ceva ca anul trecut pauza) , muscate , impatiens si petunii.
    Victoria , n-am vazut petunii curgatoare dar e posibil sa nu fi fost eu atenta. Si-am mai luat balsamine , clarkia , mimulus si godetia ( florile imi par cunoscute as zice dar… denumirea n-am mai auzit-o)
    Alexandra bine ca mi-ai spus sa pun si eu muscatele acum . O sa dau o fuga pe la Vasi sa vad zilele favorabile.
    Deci , sa treaca si valul asta de ninsoare din februarie , poate fac si-un om de zapada dupa cum a zis Sis , pana atunci dau tarcoale parcelei cu Nu-ma-uita de la Elisa , mai masor iedera sa vad cat s-a intins prin iarba , mai zgarm dupa cate-un mot de ghiocel , mai infofolesc niste crocusi mai grabiti decat mine si ma uit lung pe cer. Apropos de cer , aseara am vazut un stol de gaste salbatice. M-am minunat ca le tot auzeam gagaind in fiecare seara dar credeam ca am auzenii. Ei bine , nu , auzisem bine , cred c-au ramas la iernat aici in lunca Dunarii. In rest ma bat cu ciorile (vorba vine) si astept.
    ABIA ASTEPT.

  4. Si sotul meu are alergie la cumparaturi🙂
    Nu stiam ca au aparut deja semintele.Abia asteptam.Oricum abia la jumatatea lui Februarie o sa merg si eu sa cumpar.Multe am deja din gradina mea,dar tot mai trebuie destule.
    Seminte de muscate am avut eu anul trecut si au rasarit frumos.Pana in vara au si inflorit.
    Eu sper sa gasesc seminte de petunii curgatoare.Mai am de asta toamna stranse ,dar as vrea si alte culori.
    Abia astept sa vina primavara sa incepem treaba in gradina.🙂

  5. Exista seminte de muscate. Toate muscatele mele, cu exceptia celor curgatoare si crete sunt facute din seminte. Semintele acum se pun, in ianuarie!
    Bine ca mi-ai spus, sa dau si eu o fuga la Kaufland, ca nu mai am rabdare deloc! Ce sa-ti zic, azi am pus, asa sa-mi treaca de alean, niste seminte de busuioc. Macar am la ce ma uita in fiecare zi si trece timpul mai repede!😀

  6. Am citit si am si dat o fuga la goagal sa-l intreb ce-i ala cipru de gradina. Acum ca m-am lamurit mai ramane sa-ti spun ca o sa iti trebuiasca mare rabdare cu lupinul si echinacea, dar cred ca stii, ca ai mai incercat.

  7. fro doua seminte sis, fro doua. si eu am inceput operatiunea achizitionat plicuri, am 8 deocamdata, magiran, ardei gras rosu, marar (da, ca n-am!) si flori necunoscute dar ispititorii. vreau sa vina primavara, dar intai sa mai ninga de-o sanie, un om de zapada si 25 cm strat in curte.

    1. da mai sis , acu vad si io ca m-am aruncat ca nebuna-n porumb , da daca n-aveam , de! Marar mi-a dat mie tanti Stela asta vara da’ dracu mai stie pa’ unde l-am pus. Asa ca am luat si io un plic de control , vedem ce-o iesi. Maghiran am luat anu trecut si nush’ daca i-am vazut fro doua frunze , e mirosit n-am apucat nici atat , pentru anu asta ma mai gandesc. Da parca vad ca voi ceda ispitei …🙂 da vorba ta , sa mai dea o zapejoara.

  8. Sa fie cu spor si sa-ti incolteasca toate, caci vad ca ai luat „vreo doua”cum ar zice soacramea, sa ai grija ca la toamna sa aduni seminte de la ele, iar la primavara sa ni te lauzi cu colectia ta de seminte. Si, poate facem si schimburi.
    Eu, de cand am vorbit cu Andra pe blog despre seminteturi, m-am apucat si am adunat de pe la toate florile, legumele si verdeturile care le mai aveam prin gradina. Parca m-a luat asa un ambiţ. Da’sa vezi anul asta,nu mai scapa nimic.
    Spor la gradinarit si mai vorbim!

    1. Mersi Vasi , o sa incerc , anu trecut nu stiu ce-am facut ca singurele seminte sunt cele de la carciumarese , ochiul boului si macii galbeni. Ah , ba mint , am si de la rosii da sincer nu prea stiu cum sa procedez cu ele cu rasadurile , tre sa ma documentez. In rest am facut ce-am facut si n-am adunat de nimic pe principiul ca se scutura singure si vad ele daca ies sau nu.🙂

  9. Absolut , iti dai seama ca asa voi face daca am inceput de la plicuri. Mie anul trecut mi-au iesit cam toate dar unele au aparut tarziu (carciumaresele si niste pufuleti albastri) , unele nu prea au tinut ( au murit rapid nu stiu din ce motive – macaleandru , maghiran , tarhon -nici n-am apucat sa ma dumiresc bine cum arata) , altele au iesit dar n-au facut flori de nicio culoare ( verbina). Telina o am si acum in gradina ca n-a facut decat frunze (capatana e mica – o fi fost de frunze desi eu am luat-o de radacina). Castravetii au inflorit si s-au topit , dovleceii s-au facut dovleci de copt , iar fasolea pe arac m-a umplut de vreji si-atat. In schimb patrunjelul mi-a umplut gradina (samanta nu e de la plic e de la matusa mea). Sa vedem anul asta cum se comporta… Iarna e frumoasa pana la sarbatori. Dupa aia …. abia astept sa dea coltu’ ierbii.

  10. la fel am facut si eu anul trecut, le-am si insamantat, dar fie ca unele nu mi-au iesit deloc (dovlecii, pepenii, mararul si nu mai tin minte), fie ca mi le-a calcat max pe toate in picioare si s-a ales praful de ele.
    au apucat sa se faca salata, spanacul, ridichile, leusteanul si patrunjelul. dintre flori – nimic.
    eu iti doresc sa ai spor la insamantat si la crestere si sa le faci poze pe etape de dezvoltare, sa ne bucuram si noi.

Lasă un răspuns

