pentru sis ca tot ii plac


ilustrare partiala pentru geamana sis

Această prezentare necesită JavaScript.

12 gânduri despre „pentru sis ca tot ii plac

  1. pentru punctul 9-are si mama cateva casti ramase dintr-un set din asta cu toporasi.
    restul,imi aduc aminte de foarte multe asemenea pe care austriacul meu le-a aruncat la gunoi din cauza de casa noua si sa scape de vechi.
    i-am spus ca…cu ce a aruncat el(vreo patru jeepuri pline)eu faceam in tara mea un second hand..

    1. asa fac ei scorpiuto. eu ma leg de lucruri desi poate n-ar trebui da’ ce sa fac daca asta sunt? Vezi , fiecare lucru are povestea lui si-mi trezeste amintiri despre cei de la care le am si pe care ii iubesc si de care mi-e dor. Parca uitandu-ma la ele imi mai trece….

  2. Si acum sa le iau relativ pe rand
    1. Ibric de cafea facut manual la o satra aflata in trecere prin sat acum vreo douzeci de ani. Sta cam stramb pe aragaz , frige coada de te omoara dar iese o cafea tzutz.
    2. Piulita si pisalog din bronz pentru usturoi si/sau nuca ( plus alte chestii de sfaramat) primit de la matusa lui M. de la Piatra ( cred ca are cel putin siazeci de ani)- au un cu totul alt gust decat taiate cu cutitul sau date prin masina.
    3. Dulapior suspendat pentru maruntisuri – lemn masiv stajar – Face parte din mobila de bucatarie ( luata de la SH , adaugita si imbunatatita ) 🙂
    4. Tava din lemn cu intarsii din lemn de trandafir – pe vremuri se facea la Nehoiu (la dr. lecter) primita de la matusa mea Pusi – are cam varsta mea.
    5. Tava din faianta cu margini si toarte din metal – cred ca are peste 100 de ani , mostenire de familie , primita tot de la Pusi.
    6. Cana cu zambile – avea peste 100 de ani cand am vazut-o prima data la mamaie (deci tot mostenire) – primita cadou de nunta de la nasa ei.
    7. Bibelou de alabastru – fetita cu mieluselul – are coada sparta de mine pe cand eram mica – tot ramas de la mamaie – are cel putin varsta mea.
    8. Roaba cu flori – mult mai nou dar e cumparat impreuna cu mama mea si merge cu restul ca patina.
    9. Vas pentru smantana sau mustar ramas dintr-un serviciu de masa mai vechi – imi plac toporasii (caltunasi le spune pe la noi) , de obicei pun laptele pentru cafea.Are valoare sentimentala.
    10. Vas din portelan chinezesc (usor ca fulgul), cam de prin timpul razboiului , ramas tot de la mamaie
    11. Vaza chinezeasca (mai noua) + vaza mica ( mult mai noua) dar care dau bine impreuna – primite de la Pusi respectiv de la cumnata mea
    12. cescuta de tuica fiarta cu motive de scoarta romaneasca – am doua bucati cu farfurioara cu tot – bune pentru doi batrani singuri acasa in serile lungi de iarna 🙂
    13. zaharnita ramasa de la un set de cafea – primul cumparat de mine si M. dupa ce ne-am casatorit.
    14. Vase pentru condimente – de pe la chilipiruri unul , celalalt cumparat tot impreuna cu M. pe cand n-aveam nici linguri macar. 🙂
    15. Cana cu trandafir albastru – tot de pe vremea cand imi faceam veacul pe la mamaie – o primise da la mama mea la o imparteala pentru morti ( spuneam odata ca mami nu impartea niciodata vase de duzina)
    16. Samovar rusesc ramas de la Cornelia , matusa lui M. , de pe la omieoptsutesiceva – mostenire de familie din partea sotului ei rus get-beget Valea , altfel un om de nota douazeci. Dumnezeu sa-i odihneasca pe amandoi.
    17. Servici de cafea ( in dublu exemplar ) unul ramas de la mama altul de la Cornelia , din ceramica. Am senzatia ca parca ar fi din os , si ca textura si culoare si patina. Destul de incomod pentru ca cestile ca si farfuriile au forme triunghiulare dar e preferatul meu la ocazii speciale.
    18. Cafetiera cu pricina
    Va urma … mai am sa-ti arat 🙂

        1. 1. Ibricul de cafea din cupru l-am cumparat de la un targ al mesterilor polulari, acum vreo 6 ani. Partial echlibrat (cand e gol cam cade), face o minune de cafea.
          2. Piulita si pisalog din bronz am avut, le-am daruit unor prieteni-fini care si le doreau mai mult decat mine. Le cumparasem dintr-un targ de vechituri
          3. Dulapior n-avem, dar avem o lada de zestre pictata, doua lazi de campanie si inca una, pentru voiaj, din 1940.
          4-5 aici nu ma prea pot lauda, doar ca am o tava si un platou din sticla, de la inceput de secol 20
          6. am doua cesti cu farfuriute, numerotate, care au peste 80 de ani. Nu le stiu provenienta, dar sunt tare frumoase. Si mai am ceramica romaneasca, una chiar autografa, majoritate expempalrelor insa sunt recente.
          7-8. Bibelouri n-am deloc. Doar ganditorul si nevasta lui – cermaica neagra, ceva arta africana, daca se pune, jocuri logice din lemn, pietre si un bongos.
          10. Vas din portelan chinezesc n-am, dar tare mi-ar placea… am insa un set descompletat de tacamuri de alpaca. Se pune?:)
          11. Vaze – doua, zic eu, remarcabile. Una din ceramica neagra smaltuita si una din cristal cu bule de aer in ea.
          completari – mai am o masuta din fier forjat cu gresie, un stergar din borangic, multe poze de epoca, fier de calcat, opinci, sifon verde si frumos, lampa de gaz, o icoana ferecata in tabla pur si simplu si cam atat.

          1. am si eu un fier de calcat – am pus cateva flori in el (in pahare , la prins) , sifoane am avut mai multe dar au ramas pe la garaj (in oras) posibil sa le fi aruncat socrumeu. Am o masina de scris veche (la fel de n-o fi aruncat-o – sper ca nu ) trebuie s-o dau cuiva sa mi-o curete. Am o marama din borangic de la maicamare ( bunica mamaei mele) , ei nu , trebuie sa vii si tu pe aici. am zis.

  3. doamne, daiana, ce minuni ai tu acolo!!! mersic, mersic, mersic, de o mie de ori mersic.
    de combinatia metal cu email am uitat sa scriu ca-mi place, cum am uitat si de bronz.
    ne plac multe:)

Lasă un răspuns

