Cartoane si ziare


Vorbeam de curand cu Gabriela despre hartie , cartoane si ziare. Si iata ce-i raspund pe aceasta cale.

Acum vreo douazeci de ani , am avut privilegiul de a beneficia de televiziune prin satelit (inca nu se purta cablu la noi pe vremea aia). Printre posturile pe care le urmaream cu aviditate erau toate cele trei canale ale lui Berlusconi -erau inca necodate- posturi care pe langa stiri (neinteresante ce-i drept – cam ca ale noastre ) erau si pline de filme , telenovele (toate dublate in italiana drept pentru care am invatat italiana rapid) dar si alte emisiuni printre care multe de bricolaj , decoratiuni , gradinarit deci cam ce ma interesa. Din pacate nu mi-am notat si nu mai retin acum mare lucru din ele insa cateva mi-au ramas in minte ca idei de proiecte viitoare (pentru pensie gandeam eu increzatoare pe atunci , acu’ stau si ma gandesc daca mai apuc vreo pensie).

Totusi…Ce-am putea face din cartoane? Acum depinde si de carton… de calitatea lui , de aspect , de grosime , de culoare…

  1. Coperti pentru albume foto – imbracate in vinilin (gasiti la metraj) sau catifea sau resturi de stofa sau bumbac sau in – , filele pe care veti prinde fotografiile le faceti din hartie fotografica , foitele subtiri din hartie de calc (eu inca mai am din facultate un sul intreg de calc nefolosit).
  2. Rame inedite pentru fotografiile dragi , din carton mai gros , imbracate in fasii de stofa rasucita , vopsite cu lavabila (cand se usuca devin rezistente )
  3. Tablouri cu flori presate/uscate , cartonul suport va fi imbracat tot in stofa sau catifea uni intr-o culoare care sa puna in evidenta compozitia voastra.
  4. Daca e un carton mai gros /rezistent , puteti confectiona separatoare pentru sertare. Se gasesc si in comert , din plastic dar sunt mai scumpe plus ca nu le gasiti mereu la dimensiunea dorita si rezulta pierderi la ajustare. Iar cele de la Ikea (tot respectul pentru ele dar sunt de neatins – pentru mine cel putin)
  5. Cartoane pentru indicat locul invitatilor la o masa festiva. Deasemenea vopsite sau pictate sau imbracate in material , pe care puteti prinde cu un ac sau o tinta numele invitatilor vostri ( vor fi scrise pe carti de vizita). Le puteti decora cu figuri sau flori decupate de pe capacele cutiilor de bomboane sau felicitari.
  6. Pur si simplu , puteti confectiona voi insiva cutii pentru maruntisuri (gablonturi , margele , ate , nasturi , CD-uri , fotografii , scrisori , panglici etc) la fel imbracate , vopsite sau decorate cu ce va trece prin cap si va lasa imaginatia , bugetul si resursele.(ati vazut cat de scumpe sunt cutiile din comert)
  7. Masti pentru ghivecele trecute de prima tinerete.
  8. Cosulete pentru flori sau dulciuri – va veti aminti cu drag de gradinita cand faceam asa ceva la lucru manual.

Materiale necesare: pai deja le-am cam enumerat , cartoane , foarfeci , cutter , lipici(aracet) , capsator , perforator , ata sau sfoara , resturi de stofa sau alte materiale textile , pensula , vopseluri sau acuarele.

Din ziare …. hm , pe langa ghivecele pentru rasaduri ale pasionatilor de gradinarit iata ce-ar mai putea iesi:

Din fasii de ziar , umezite si lipite cu aracet puteti face chiar voi diferite figurine ( pentru cei care au talent la modelaj) pe un schelet de sarma subtire.

Sau folosind aceeasi tehnica ( ziare umede si lipite cu aracet in straturi ) avand ca suport un vas interesant sau o farfurie deosebita ( data in prealabil cu parafina pentru a se dezlipi usor produsul final dupa uscare) puteti obtine fel de fel de suporturi de fructe sau prajituri , sau suporturi de pahare sau farfurii pentru petrecerea copilului sau – ma rog , tine de imaginatia fiecaruia , tehnica e interesanta- pe care le veti picta/decora mai apoi cum doriti. Pentru protectie puteti aplica la final un strat de lac incolor .

Eu personal n-am facut decat niste rame si niste tablouri cu flori presate. Pentru restul , au ramas doar ideile si asteptarea unor timpuri mai linistite. Poate totusi prind si pensia … 🙂

Din pacate nu pot exemplifica nimic din ce-am insirat aici pentru ca obiectele de care va spuneam au ramas la bloc.

6 gânduri despre „Cartoane si ziare

  1. Cand eram copil, tata care este foarte priceput , facea din ziare inmuiate cu apa rupte si amestecate cu aracet o pasta pe care o aplica pe sticle, pahare, cesti de cafea, vaze, intercaland printre ele bucatele de rondele din crengi de copac; le cresta usor cu un cutit si le dadea aspect de coaja de copac, apoi cand se usca le datea cu bait maron si le lacuia. Toate nemurile lui de pe la tara si din oras erau innebunite sa le faca asa ceva . Voi va mai amintiti de ele ? Am gasit un set pentru tuica la casuta batraneasca de la tara si mi l-ea dat .Vreau sa va spun ca mai gasec din cand in cand la vanzare pe la targuri asa ceva . E o idee daca va ajuta……..

  2. Multumesc pentru sugestii. Si eu ma uitam la programele italiene si mi-a parut foarte rau cand au disparut din grila furnizorului de programe. Si acum m-as uita pentru ca nu inteleg de ce la noi in tara nu se pot face emisiuni inteligente despre case si despre moduri de viata. Daca prinzi TV5 urmareste acolo ca o sa gasesti cate ceva interesant.
    In privinta cutiilor sa stii ca am incercat sa le imbrac in hartie de cadouri, de exemplu cutiile in care tin podoabele de brad, dar nu am fost multumita de rezultat si de aceea nici nu le-am fotografiat pentru site. Trebuie multa indemanare si rabdare. Intradevar cele de cumparat sunt ingrozitor de scumpe, nu stiu de ce.
    E interesanta ideea cu tablourile. Eu aici am o problema: am nevoie de multe rame si ma inspaimanta cat m-ar costa sa le cumpar; de aceea m-am pus pe reconditionat. Daca iese ceva interesant iti dau de veste.

    1. Gabriela, eu cumpar in februarie-martie cutii din tabla pentru Craciun, din cele cu globulete, la reducere. Am dat pe 3 buc 11 lei la JISK. Am facut un fel de „rame” din o bucata de geam pusa peste un carton, prinse cu cleme metalice speciale cumparate de la Obi (nu mai stiu cat au costat, dar ceva la modul 0.8 lei bucata).

    2. FRUMOS -TOTUL E OK.- MA INTERESEAZA METODA DE PRODUS SCOARTA DE COPAC PT. INVELIT PAHARE,STICLE ETC[.GRDINA DV. E MINUNATA ]https://www.youtube.com/watch?v=qrCvoxI8bdg&t=22sASTEPT RETETA DE ARACET CU ZIARE PT. RESPECTIVA SCOARTA DE COPAC- CU PRIETENIE,MASHA=

Lasă un răspuns

