weekend (1)


gratie lui Kimi , in fiecare zi ( nu conteaza ordinea) la ora sase si jumatate incepe fosgaiala de dimineata. Vine incetisor si pufneste ” hai scoala-te ca eu nu mai pot si cred ca nici tu . si chiar daca tu mai poti eu trebuie sa ies ” Cine n-are ceas desteptator sa-si cumpere un catel. Si chiar de-as mai vrea sa lancezesc putin in caldura asternutului , ma resemnez si ma ridic. Ma izbeste intai roseata cerului pentru ca fereastra de la rasarit e primul lucru pe care-l vad cand deschid ochii. Si daca mai am vreo indoiala , tabloul minunat mi le spulbera pe toate. Ii pun rapid lesa si coboram lipaind pe scari , inhat din fuga halatul sau geaca lasate la indemana langa usa , ochelarii si aparatul de fotografiat. Il las sa alerge pentru inviorarea de dimineata si eu trag repede cateva cadre care din cateva ajung la cateva zeci. Si iar ma gandesc ce bine-ar fi sa am o camera mai desteapta. N-o am inca dar e buna si asta. Uneori ma intorc in pat , alteori ( ca in weekend-ul asta) raman la bucatarie sa -mi sorb prima cafea si sa admir pentru a nu stiu cata oara rasaritul. Si m-a apucat o pofta nebuna ( ce-i drept greu strunita toata perioada rece) de gradinarit. Mai ales ca mi-am luat cisme noi de cauciuc si voiam sa le probez la treaba. Mai ales ca ma saturasem de imaginea zilnica a tufelor uscate de crizanteme , de lastarii uscati de trandafir , de iarba ingalbenita si de frunzele uscate. Deci m-am echipat de scandal si-am iesit voioasa la treaba. Nu pentru mult timp pentru ca s-a trezit si M. si m-am intors in casa pentru curatenia de sambata. Pe la pranz a venit si sora lui care s-a intors de curand dintr-o calatorie asa ca pana pe la ora doua am  facut o calatorie virtuala prin batrana Anglie si bineinteles , dupa ce-am vazut lumea mi-au venit niste idei inspirate de fotografiile vazute. Renumiti pentru peluzele lor tunse la milimetru , sobre ca si ei , m-au lasat totusi gura-casca cu un spatiu verde de pe marginea unei strazi din unul din orasele Scotiei. Nu cred ca am vazut in viata mea o priveliste mai minunata ca aceea. Imaginati-va o bucata de vreo cinci sute de metri de strada marginita de iarba verde ca smaraldul , smaltuita de branduse (crocusi) inflorite , albe , galbene si mov. O tapiterie extraordinara intinsa pe sute de metri patrati. Pur si simplu , pe marginea drumului (nu era un parc ci o simpla strada). Fara gard , fara paznic , fara placute de avertizare. Un covor ce-ti lua ochii si-ti taia respiratia.  Fusesera plantate acolo precum panselele la noi. La noi ar tine oare asa ceva? Oare cum ar arata parcul din orasul meu cu iarba si branduse inflorite , mii de flori colorate la indemana oricui? Cand aici si pomii de pe marginea strazii sunt scosi(furati) de pe o zi pe alta? De ce nu ne putem bucura pur si simplu de frumusete fara s-o distrugem? Si m-am hotarat . La toamna asta voi face si eu. Voi planta branduse in iarba , nu in gradina ci in iarba. Multe , cate-mi voi putea permite sa cumpar. Se vor inmulti si in cativa ani  voi avea un gazon minunat. O sa-i cer poza cumnatei mele si-o voi posta aici , sunt convinsa ca va veti indragosti si voi de idee.

Un gând despre „weekend (1)

Lasă un răspuns

