provocare de la Papa – Lut


 

Boabe de lut. Galben , cleios , la inceput incapatanat apoi docil , maleabil , capatand forme , curbe , volume , linii , umbre, culori…Uneori vase zvelte si dezinvolte , alteori chiupuri pantecoase . Uneori vase albe , fine , diafane ca o parere de fluture , alteori negre , brute , ferme. Toate se desavarsesc sub degetele pricepute ale Marelui Mester . Roata-i de olar se invarte uneori lin , poate prea lin si vasul nu se ridica deloc , alteori prea repede si vasul se surpa. Dar de cele mai multe ori roata se invarte monoton , fara zgaltaieturi si Mesterul olareste cat e ziua de lunga si noaptea pe masura. Ca orice mester are si El toanele Lui, momentele lui de bucurie sau de tristete… Cateodata se infurie si ia bucata de lut , o azvarle pe roata si-o framanta ca pe aluatul de cozonac. Daca nu se lasa , toarna si-o galeata de apa peste , mai tranteste o bucata si reincepe framantarea. Alteori miscarile Lui sunt mangaieri magice aproape erotice pe umeri de ulcior , pe coapse de cana , pe brate arcuite de toarta. Daca are chef , le smaltuieste in fel si chip , alteori raman asa , lut roscat , ars in focul creatiei. Uneori ulciorul tine de te saturi de el , folosit sau nu , umplut si golit zi de zi sau pastrat in dulapuri ferecate , alteori sarutarea buzelor ramane intiparita in smaltul sarit. Alteori e de ajuns o povara mai grea si toartele se rup… Uneori sunt vesele ca si sarbatorile pentru care sunt facute , alteori sunt mohorate , intunecate , sunand a dangat de moarte. Si invariabil vine o zi cand lutul lor se intoarce la matca primordiala din care a fost imprumutat si daruit cu viata. Doar pentru un timp… Uneori mai lung , alteori mai scurt , in esenta ramanand doar lut. Cioburi de lut , bucati de smalt colorat , apoi praf adunat mai tarziu in boabe de lut… Galben , cleios , la inceput incapatanat apoi docil , maleabil pe o roata de olar…

Această prezentare necesită JavaScript.

14 gânduri despre „provocare de la Papa – Lut

  1. Pingback: psi-words » lut
  2. Mie mi-a placut poezia 😉

    Alteori
    miscarile Lui sunt…
    mangaieri magice,
    aproape erotice,
    pe umeri de ulcior ,
    pe coapse de cana ,
    pe brate arcuite de toarta.
    Si daca are chef ,
    le smaltuieste in fel si chip ,
    iar alteori, aaaa…
    raman asa ,
    lut roscat , ars in focul creatiei.

  3. interesant este că eu în mintea mea dau altă culoare lutului… mai degrabă acel roşu de teracotă. nu ştiu de ce, dar îmi place mai mult ideea de lut roşu.
    mi-a plăcut scrierea ta, mi-a fost dor de tine bine ai revenit. 😀

    1. rosu – ars , galben – crud , in final doar lut 🙂
      am fost mereu cu provocarile , le-am citit pe toate dar numai uneori am inspiratie (mai precis de cand am renuntat sa mai fumez acasa) . si cand n-am nimic de spus , mai bine tac. 🙂 in plus de-acum incepe gradina sa-mi acapareze timpul. n-ai vazut ce dihanie de solar mi-am tras?

  4. Pingback: lut « psipsina

Lasă un răspuns

