amestecate


de weekend.

am muncit. am mainile mai ceva ca o coala de glaspapir , crapate , unghii rupte , zgarieturi , ma dor toate oasele dar mi-e bine. Am reusit sa mai destelenesc o bucata destul de maricica pe langa alee. puisorii s-au bucurat de avalansa de verdeata. kimi , dupa ce i-a studiat juma de zi prin plasa de la gard , dupa ce s-a razboit vreo doua ore cu un cocosel nastrujnic care nu se lasa intimidat nicicum si-l tot ciugulea prin gard de nasul negru ca un gandac , s-a apucat de pascut. Da , de pascut , cred ca-l durea capul de atata ciuguleala ca a mancat o portie zdravana de iarba , apoi a mai tras cateva ture , s-a prins iar intre stropitoarele din gazon si-a iesit de acolo ciuciulete , s-a uscat la soare si-a dormit bustean pana catre seara.

dezburuienind cu foc niste capsuni pe langa gard am vazut ca zmeura de la sis a lastarit frumos. apoi m-am mutat la petecul de nu-ma-uita pe care l-am incadrat cu o banda de iarba proaspat semanata – nu de alta dar la ploaie tot pamantul se revarsa la propriu pe ciment , asa l-am pus la locul lui. si asa am facut o noua descoperire. salvia si-a schimbat frunzele si pe cand le admiram verdele putin diferit de cel argintiu de pana atunci am vazut ca e plina de boboci. am semanat-o primavara trecuta si acum e o tufa de toata frumusetea. abia astept sa infloreasca. tot langa salvie mai am o tufa – sincer habar n-am de e floare sau balarie , a stat verde toata iarna si acum a ajuns la o dimensiune impresionanta in doar doua saptamani. si de-o fi balarie , o las ca-i frumoasa. irisii s-au inaltat si au o gramada de boboci. apropos , Maryanne , daca citesti , astept irisii pitici de la tine.🙂 am luat de la bulgari un plic cu bulbi , sper sa iasa ceva ca deja aveau moate verzi. momentan mare parte din gradina se prezinta impestritata de etichete de la semintele semanate. le tot caut in fiecare zi si mi se pare ca nu mai cresc. dar macar unele au rasarit. cred ca anul asta m-am aruncat la fel de fel de flori , sa vedem ce s-o alege. pana una alta un fir de mac batut crescut intr-o tufa de dimineti de la mama mea , care de cativa ani ramane doar la stadiul de frunza , anul asta s-a hotarat si a facut un boboc mare cat o maciulie. dupa ce s-o trece am sa desfac tufa sa-l scot de acolo saracul. ma mir ca n-a disparut pana acum , ba uite ca face si flori. tufa de bujor s-a marit , si-a dublat aproape volumul fata de anul trecut , trebuie deja sa-i fac un gardut ca e plina de boboci si ea. trandafirii au lastarit si le-am scos caciulile de plastic si celor pusi asta-toamna. bineinteles ca nu mai stiu de care sunt dar trandafirii sunt o frumusete indiferent de soi. ba unuia altoit i-au dat de jos si niste lastari de maces (pe care i-am lasat- gresit veti spune cei cunoscatori) dar voi avea o tufa combinata pentru ca ma dau in vant dupa maces inflorit. ei da si mi-a rasarit si un ghiocel de gradina – nu e ghiocel dar asa arata – cu petalele albe si c-o boaba verde-n varf. clematitele se lungesc pe zi ce trece iar mana-maicii-domnului deseneaza modele complicate pe plasa de la gard. caldarusele au inflorit – cele vechi ca ce-am semanat anul asta cred ca s-au dus intr-un canal de cartita – vechea mea prietena – care nu si-a gasit alt loc de scos nasul decat in locul ala. Am uitat complet de gladiole , inca sunt in beci , sper sa le fie bine ca zilele astea sigur le vine si lor randul. dupa indelungi asteptari a inceput sa se iteasca si mazarea mea. pusa destul de tarziu dar vorba aia , mai bine mai tarziu… hmmmm si au rasarit si ridichiile , sfecla insa se lasa greu. de-acum incolo am sa-mi notez ce si cand am semanat ca sa nu ma mai panichez fara rost incercand sa-mi amintesc cate zile au trecut. cam atat despre gradina. sper sa va descurcati in poze ca mi-e tare greu sa le incarc pas cu pas.

Această prezentare necesită JavaScript.

20 thoughts on “amestecate

  1. Mi-am inceput ziua frumos, la o cafea si cu pozele tale! Ai gradina ideala, in care utilul se imbina cu placutul plus catelul de rigoare.
    Floarea cea galbena, Kerria se taie dupa inflorire, prin iunie. Se taie toate ramurile care au inflorit, chiar de la baza, fara mila, pentru a stimula aparatia lastarilor noi care vor inflori anul urmator. Daca o lasi netaiata mai multi ani va inflori mai putin. O voi fotografia zilele acestea pe a mea, ca sa nu crezi ca vorbesc din carti!

  2. Superb.Foarte frumos bujorul.Am cumparat si eu 3 culori si au rasarit toti foarte frumos.
    Si eu la fel am mainile.Azi am infipt araci la rosii si am palmele batatorite si degetele umflate.
    Dar,inainte sa ies din gradina,cand am aruncat o privire de ansamblu in urma,am uitat de dureri🙂

    1. asa e , eu am intrat in casa acum juma de ora. mai mult pe bajbaite am smuls ultimele balarii. Madalin a insirat sarmele in solar de care vom lega sforile pentru rosii. Voi avea o saptamana plina. azi aveam in plan sa seman niste fasole dar ziua e prea scurta de la 4:30 la 9.🙂

  3. Foarte frumoasa gradina, Daiana ! Te invidiez pentru bujori… Ce culoare sint ? Arbustul galben e Kerria japonica din familia Rosaceae. Si ghiocelul, chiar daca e asa mai deosebit, e si el un soi de ghiocel, da numele stiintific nu il stiu. Exista multe feluri de ghiocei .

    1. bujorii sunt roz. sunt tot de la mama din gradina. am tot zis sa iau si albi si rosii dar pana m-am sucit eu au disparut de pe piata ( kauf…)
      keria si ghiocelul le am de la Pusi – sora mamei mele mare iubitoare de flori si ea.

  4. sis, incearca sa te inveti cu manusi, zau sunt tare eficiente. si crema de maini garnier rosie, reparatorie, sau neutro roberts pentru maini crapate. tare ma bucur de zmeura, si a mea e tare vioaie si creste vertiginos. ca „jurnal de bord” eu folosesc scrierile de anul trecut de pe blog; mi-au fost de folos, dar n-ar fi stricat sa notez si temperaturile pe zi/noapte.
    ce-s floricele galbene?

    1. inca o chestie: am vorbit cu o tanti de la adp si mi-a spus ca miozotisul are 3 varietati de culoare, bleu, roz, alb. cele bleu se prind din seminte fara probleme, pentru cele roz si albe insa trebuie conditii mai speciale (umiditate, lumina, temperatura) in prima faza, asa ca e mai indicat sa cumparam tufe pe care apoi sa le divizam. a mai spus ca nu cumva sa le plantam unele langa celelalte, pentru ca in timp toate vor deveni albastre.

      1. zicea bine lecterita ca la umbra cresc roz. de cumparat n-am gasit si nici pe la ronduri de sterpelit nu am vazut pe nicaieri pe aici.🙂🙂🙂 mai caut. e buna informatia cu (ne) plantatul amestecate. floarea galbena zice-se ca ar fi de fapt adevaratul trandafir japonez , cel pe care-l numim noi asa fiind de fapt trandafir chinezesc. Ma rog , nu stiu cum il cheama dar se face un tufis frumos , florile cresc in buchetele si infloreste destul de mult timp. se prinde repede din lastari si se face rapid o tufa bogata. Eu am facut prostia si-am tuns-o ca pe trandafiri in primul an , anul asta am uitat si-i o mandrete. la anul nu ma mai ating de ea. o las sa se destrabaleze cat e gardul de lung.🙂

    2. hei sis , drept sa spun am niste manusi , mi le-a facut fie-mea cadou acu vreun an da nu le folosesc decat la folostine mari , la tepoase sau cand intind vreo sarma , altfel la chestii de finete mai tare ma incurca si in final le uit printre straturi. Bine macar ca astia de vin la constatari isi inchipuie ca de la masini mi se trage , nu de la gradinarit ca altfel m-ar rade si curcile.🙂
      la notat data plantarii ma refeream de fapt ca uit daca le-am pus saptamana trecuta sau acu doua saptamani si ma trezesc ca astept infrigurata sa rasara seminte pe care abia le-am semanat.🙂🙂 macar asa sa stiu ca nu e cazul sa ma impacientez ca n-au rasarit bietele de ele abia aruncate si sa le bestelesc degeaba.🙂 (nu pe ele ci pe producatori ca nu mi-au dat material de calitate).

      1. mie mi-a cedat razvan o cutie de scule, in ea tin sapaliga de mana, grebla, extractorul de radacini, foarfeca, sfoara, 2 perechi de manusi, vreo 2 carpe. iau trusa cu mine cand intru in gradina, ma intorc cu ea intacta. manusile sunt clasice, de gradinarie, de preferinta marimea 8, care nu se prea gaseste, ca cele 10 is maaaari.

    1. asta-i defectul meu , nu tin minte ce , unde si cand. Am citit ca de fapt nu e ghiocel desi seamana extraordinar de mult. nici talia nu e de ghiocel , e mult mai inalt iar florile sunt mai multe pe aceeasi tija. petalele au cate-o boaba verde in varf. seamana mai mult cu floarea de margaritar si cam asta e perioada de inflorire , cand se incalzeste mai bine afara. dar mai conteaza cum le cheama? cand sunt atat de frumoase?🙂
      Kimilone , daaa , e de toata splendoarea. a alergat zilele astea ca un bezmetic. cand il bag in casa adoarme ca prostul cu nasul in castronel. e rupt de oboseala.🙂

Lasă un răspuns

