flori de mar


L-am pus asta toamna , e mar ionatan – cel putin asa scria pe eticheta- dupa mine e cel mai parfumat si mai gustos mar din cate sunt ( vorbim de merii cultivati prin livezi nu de cei crescuti aiurea prin gradini – aia sunt altceva , au alta savoare si mi-as mai dori in gradina mea  un mar dulce varatec , un mar cretesc de toamna si-un mar acrisor cu coaja julita , se spune ca-i bun pentru diabetici , nu stiu cum il cheama).

Cand merg in piata sa cumpar mere caut mere ionatane , le recunosc dupa miros , e mirosul copilariei pentru ca la noi era zona de livezi – spun era ca acum s-a cam ales praful de ele. Ca aspect te poti insela , au aparut merele Florina , de Voineasa etc , seamana cu ionatanele dar gustul e fad , mirosul e palid . D-aia , in fata unei tarabe cu mere rosii imbietoare , tarabagiul casca ochii cat cepele cand incep sa le miros si plec nemultumita la alta taraba cu mere mai pricajite dar adevarate.

In fine , sa revenim , sa speram ca ce-i afara pe afis , inauntru-i viu si natural. Oricum , florile sunt superbe.

Această prezentare necesită JavaScript.

4 gânduri despre „flori de mar

  1. pfoai ce-ai zgandarit invidia in mine! ionathanul meu are azi-maine 4 ani si-a inflorit anul asta pentru intaiasi data: 3 flori.
    cum am venit acasa in seara asta m-am dus ata la el, sa-l intreb daca mai iese cu ceva la inaintare.
    „deocamdata nimic, poate la anul …” mi-a raspuns plictisit.
    si da, si pentru mine merele sunt -obligatoriu!- ionathane.

    1. vezi sa nu mi-l (inter)deochi. acu , trebuia sa-mi mearga si mie cu ceva – magnolia , nu ; glicina, nu ; liliacul (frunze o minunatie ), nu; macar marul sa tina cu mine. 🙂 🙂

    1. asta-i luat de la bulgari. mai am unul luat din piata de la giurgiu , e frumos si ala dar fara nicio floare , doar frunze verzi si atat. posibil sa fi luat leapsa cu el.

Lasă un răspuns

