Rusalii


Cand eram eu mica , Rusaliile erau sperietoarea cea mai mare. Rusaliile veneau si ne luau puii pe sus , Rusaliile ne bateau cu piatra , Rusaliile ne pedepseau pentru toate facutele si nefacutele. Era perioada furtunilor , vartejurilor , ploilor cu tunete si fulgere. Asta ca o introducere petru ca de fapt voiam sa ma plang , sa ma jelesc. Ieri am fost mai mult plecata de acasa. A ramas de paza tata sa bage puii daca ploua. Si a plouat. A plouat cum n-a mai plouat de mult , de nu se vedea la 10m (dupa cum zice el), cu vant si vijelie (din fericire fara piatra) dar , ce sa mai zic , toata gradina mea e vraiste , parca a trecut tavalugul peste ea , am gasit toate tufele culcate , florile noroite , trandafirii scuturati (pe alocuri rupti ) , salcia jumulita bine de plete , monstrii mei de neatins , aproape defrisati. In gradina din spate au ramas in picioare doar vinetele si ardeii. Mazarea tavalita , fasolea la fel , de rosiile de afara ce sa mai zic.  Tot ce-a fost plantuta peste 15 cm era culcata la pamant. Ce-a fost sub , a fost aproape inecata in namol. Nu stiu cat a durat furtuna , v-am spus , nu eram acasa, dar am banuit pentru ca in momentul cand am intrat in oras am avut senzatia ca s-a revarsat Dunarea. Strazile erau pline de apa din cauza canalizarilor care nu mai faceau fata. Ieri imi venea sa plang dar cu natura nu te pui ca n-ai cum. Azi parca incep sa-si revina, desi a fost sarbatoare n-am putut sta chiar asa nepasatoare si am mai adunat de pe jos cateva tufe , am mai scuturat cateva flori grele de apa… Poate … poate ….

Această prezentare necesită JavaScript.

14 gânduri despre „Rusalii

  1. sis, mi se rupe sufletul. nu te pui cu natura, asa-i, si pentru asta… ai solar:) uita-te acolo si alina-ti sufletul. la noi a plouat mult, dar fara furtuna, deocamdata cel putin.

    1. mi l-am alinat cu o salata din prima rosie coapta – care fie vorba intre noi a fost delicioasa – si pentru ca tot vazusem o jucarie noua la Dedeman am hotarat ca in cel mai scurt timp sa o cumpar. Este vorba de plasa antigrindina – , are latime de 2m , se vinde la metru – 4 lei/m liniar si pare rezistenta. Cu 80 lei voi rezolva si stresul grindinei. In drum spre casa am vazut multe solarii infofolite cu o astfel de plasa si am vazut si-un articol pe net – daca nu ma insel prea mult pe blogul lui adinuca. 🙂 🙂 🙂
      gradina si-a revenit. 🙂

    1. ai si tu dreptate , au inflorit deja bobocii ceilalti. Rosiile de afara nu s-au rupt , probabil daca erau legate s-ar fi retezat dar asa libere s-au culcat usurel pe-o parte fara sa pateasca nimic. Cat despre cele din solar… ele se coc linistite . 🙂

  2. Ca sa fii mai vesela 😉 uite, capsunele, acum cand sunt in toiul coacerii si-s multe, se strica de la ploi. La noi , din 9, ploua intr-una. Si, acum, cand le culeg, nu le stropesc cu otrava nici sa piara toate, uite asa…de ciuda! :)))))
    Bine ca n-a fost grindina 🙂

Lasă un răspuns

