noutati in gradina


Ei , da! si-a revenit draguta de ea , chiar daca plina de buruieni mai frumoase ca oricand- cred si eu dupa atata ploaie , le-a mers din plin- nu-i nimic o luam de la capat. Puii vor fi multumiti de vredeata. 🙂 Dar sa revin la noutati :

trandafirii s-au scuturat , au inflorit altii , s-au scuturat si aia si tot asa. Au inflorit sau sunt in stadiu de boboci si parte din cei pusi asta toamna cu borcanul (a se citi bidonul 🙂 )

au inflorit si o parte din irisii mov plantati in primavara – bulbi de cumparat . Mai luasem un pachet , vreo 50 de bulbi la promotie de la bulgari , diverse culori. N-a fost sa fie , au iesit cateva fire zarancite – probabil d-aia i-au si dat la promotie sa scape de ei. 🙂

A inflorit godetia sau clarkia – sincer nu mai stiu exact ca in momentul in care am vazut c-a rasarit am scos etichetele si acum nu mai stiu care-i una care-i alta. (cert e ca unele au fost seminte iar altele bulbi ) , poate sa ma uit in postarile mai vechi sa ma dumiresc. Oricum ar fi floricelele sunt in diverse nuante de roz , sunt frumoase si dau bine langa nemtoaice (condurul doamnei). Gardul cu Mana-Maicii-Domnului infloreste pe zi ce trece , sper sa se intinda cat mai mult. 🙂 Am prins lastari in vreo trei locuri.

Luleaua turcului sta sa infloreasca si ea , vis-a-vis de tufa de nalba care si-a deschis cateva flori – tot roz- cam mult roz la mine in gradina anul asta.

Sparge gheata insa cana , s-a deschis prima floare , vad ca noul loc le prieste mai bine decat cel de anul trecut. Floarea e de un rosu aprins , mai rosu si mai aprins decat macul.

Apropos de mac , stau sa infloreasca si macii de la Maryane si ca tot veni vorba , arborele de matase a crescut de la 10 cm la aproape 50 si cred ca va avea curand si o floare. Abia astept.

In rest voi avea seminte din belsug de ridichi de luna ( nu le-am mancat pentru ca desi pe plic scria ca nu sunt iuti , exact asa au iesit , extra iuti 🙂 ) , le-am lasat sa creasca pentru frunze pentru pui dar vad ca au si flori. De ce se iutesc ridichile?

Am rarit sfecla rosie – ca vorba lui tata (socru) , „desu’ umple fesu’ , raru’ umple caru’ „.

Ceapa creste in capatana , la fel si usturoiul desi acum straturile lor sunt invadate la propriu de pir, abia mai stiu care-i una , care-i alta. Dupa ce le scot am sa ierbicidez zona ca nu se mai poate , desi am sapat asta toamna si am scos tot ce se putea scoate , tot iese a naibii buruiana. 😦

A inflorit si menta indiana, iar langa scara de la terasa se contureaza un nou monstrulet in devenire , un fel de urzica rosu grena , cu frunze crete.

Si mai am o planta ba chiar doua despre care nu stiu nimic. Una are boboci , anul trecut a stat mititica si anul asta s-a lungit si tufit ca nebuna , alta are niste palarii ca de marar – poate-i doar o buruiana ca am talentul asta.

Si cam atat deocamdata. 🙂

si totusi , uitam de agrisele albe si de coacazele negre.

Iar la final , plec in concediu – deci timp de o saptamana nu voi sta pe acasa 🙂 🙂 🙂 🙂

Această prezentare necesită JavaScript.

10 gânduri despre „noutati in gradina

  1. vasi – le am intr-un loc insorit ( ca de altfel toata gradina). nu le-am udat prea mult ce-i drept – dar uite ca Florin le-a udat infiecare zi si tot zice ca-s iuti. Pan-la urma puilor le plac si iuti , e batalie mare pe ele cand le arunc asa cate-un manunchi de pofta. 🙂 si oricum le-a trecut vremea. – voi avea in schimb samanta personala 🙂 🙂 🙂
    Dani – pai va arat si eu pe bucati , ce-i mai frumos 🙂 adevarul e ca se contureaza destul de greu cu atat mai mult cu cat si anul asta le-am pus alandala. dintre toate doar plantele perene sunt stabile , le sta bine unde sunt si n-am sa le mai mut. Si daliile care au locul lor langa platforma lui Max. Restul , semintoasele , care pe unde le-am aruncat si care pe unde au iesit. Unde le va merge bine , acolo le voi lasa. Isi aleg singure locul.
    De mi-ar creste bine si pomisorii pe care i-am plantat asta toamna…. dimineata sunt vesele toate , de la 11 incolo se pleostesc de la atata soare si zaduf.
    si oricum o gradina nu se face intr-un an doi – deci nu disper 🙂
    Florine , nu-i nimic frate , las’ ca mai incercam si la anu, intr-o varianta noua , imbunatatita si adaugita. 🙂

    1. Nu ii problema .. Anul asta m-am fraierit cu ridichile. Am cumparat ridichi albe si nu le merge deloc bine. Anul trecut am avut ridichi rosii si le-am pus prea dese si nu au avut loc sa creasca. Vedem la anu ce mai facem

  2. Nu stiu unde le ai, dar ridichiile se iutesc daca nu sunt udate corespunzator. Da’ parca mai conteaza daca pleci in concediu 🙂
    Vacanta placuta!

      1. Sunt iuti pentru ca nu au avut loc sa creasca, le trebuia mai mult nisip. Stii ca se planteaza in nisip. Si atoase pentru ca sunt batrane. Nu uita sa le raresti cand sunt micute cam de 3-4 cm inaltime. Sa ramana una la 5 cm

Lasă un răspuns

