actiunea solaris – 9 (cred)


pentru ca , nu-i asa , doar lasasem solarul in prag de coacere. si iata ce-am gasit si evident , ce-am adunat si tot adun de atunci la fiecare doua zile cate doua galeti de diverse – cele mai multe fiind rosiile . sunt atat de multe si de grele ca nici nu le tine tulpina , le gasesc cazute pe jos , plesnite si nu stiu de ce – o fi prea multa apa? , coapte pana in maduva , dulci si cu coaja subtire. Dintr-o rosie medie ma satur , una mare deja e prea mult 🙂

Din pacate – ca trebuia sa fie si niste pacate – au manat . Iarasi nu stiu din ce cauza , nu doar la mine ci si la vecini , erau  verzi si faine cand am plecat , acum sunt pline de pete pe dosul frunzelor. O fi de la ploi? Habar n-am , cele de afara sunt bine mersi. Oricum , deja am facut 12 borcane de rosii taiate si cam tot la doua zile voi face in continuare , cat or mai rezista. Ma oftic pentru ca am bagat bani in solar ca sa nu am rosii manate si culmea cele sanatoase sunt alea de afara 😦

Cat despre castraveti , am rugat-o pe mama sa-mi puna un borcan la acrit. Cand am venit a zis ca nu s-au facut. A doua zi cand m-am apucat de cautat am strans trei ladite pline cu varf , 90% din ei erau ingalbeniti deja. Am ales totusi si de un borcan de 8 kile. Concluzia , nu i-a vazut. 🙂

Au crescut intre timp si vinetele si ardeii iarcand m-am dus sa pun niste bete la fasole – care ziceam eu abia inflorea – am gasit-o plina de pastai. Invatare de minte sa nu mai plec de acasa cand vine vara 🙂 Spre exemplu , mazarea am ratat-o cu brio. Au facut fetele mancare de vreo doua ori , au pus la congelator vreo doua pungi si cea pe care am mai  adunat-o eu era deja imbatranita.  Cam atat despre solar si de acum noutati cu el nu vor mai fi , poate niste concluzii si invataminte pentru la anul. 🙂

Această prezentare necesită JavaScript.

5 gânduri despre „actiunea solaris – 9 (cred)

  1. N-am ce sa elimin pentru ca toate sunt „lovite”. asta e. cat despre reteta e colosal de simpla. adica se taie rosiile ca pentru ciorba sau mancare , se pun la borcan (eu le pun in borcane de 800 g) , se sterilizeaza 30 min ( eu le las si mai mult uneori cand uit de ele) si gata. dintr-un borcan folosesc jumate la ciorba jumate la mancare. nu pun niciun fel de conservant sau pastile sau aspirine sau verdeata sau altceva. Nu le cojesc , nu le separ de seminte , nu le calesc. pur si simplu taiate . iarna au acelasi gust ca si cum atunci le-ai fi taiat proaspete.

  2. O recolta minunata. Rosiile sunt foarte mari si sunt convins ca sunt si foarte gustoase. De abia astept sa mananc si eu rosii din gradina. Eu deocamdata mananc castraveti, ardei iuti si saptamana care vine cred ca am si un dovlecel.

  3. Bravo, Daiana ! Ia spune, cum pui rosiile taiate la borcan ! Am si eu destule, dar parca e greu sa fac bulion dintr-o cantitate mai mica. Poate la pun asa, taiate .
    Bine, ca nu s-au imbolnavit si cele de afara. Si mazarea, daca e mai batrina, o pui la fiert – faci o ciorba sau o supa. Nici n-o sa se simta . Spor la treaba 1

  4. Frumoasa productie, cat despre mana , cred ca solarul nu poate proteja rosia din simplu motiv ca boala se afla in sol si ea ataca rosia prin umezeala si atingere directa intre rosie si pamant. Este doar o parere personala.
    Anul trecut cand sau manat rosiile, am procedat chirurgical si am eliminat un sfert din rosii pentru a le salva pe restul.
    Inca o data-frumoasa recolta!

Lasă un răspuns

