gradina


m-a intampinat cu un obraz razand si cu altul plangand. cel razand de multimea florilor inflorite ca nebunele

nalbele mai nalte ca niciodata , echinacea despre care ma vaitam ca n-a iesit si-o confundam cu altceva , tufele de margarete si de flori galbene ca floarea soarelui , albastrele , mararite , phlox , toate amestecate cu levantica si rosii cherry din flora spontana de acum.

Pe cealalta parte padurea de marar , potecile marginite de gladiole , usturoiul si ceapa pierdute la propriu prin handra de pir obraznic , balarii si alte prostii.

Doua zile dupa revenirea din haladuiala m-am tot uitat cu jind la ele si pe-o parte si pe alta dar ploua al dracului de tare deci nu m-am apropiat. Am avut apoi cateva zile bune , perfecte pentru trebaluit pe afara si in ce priveste temperaturile in aer dar si nivelul umiditatii in sol. Si-am trebaluit dar nu indeajuns. Acum e canicula si iar ma uit cu jind cand pe-o parte cand pe alta. Si pe-un obraz citesc un zambet , pe celalalt o lacrima in gradina mea. Nu am timp iar temperatura scade abia dupa ora 8:30 . Vedea-vom ce va fi de maine, poate un pic de racoreala , poate un strop de ploaie ( fara extreme sa speram) , poate … Pana atunci , poze 🙂

Această prezentare necesită JavaScript.

15 gânduri despre „gradina

  1. Daiana, ai cleome? Cum de ai doar roz? Si phloxul ala de unde-l ai? Alea galbene ca floarea soarelui sunt Rudbeckia. Sunt de anul asta sau mai vechi? Frumoase-s toate! Tu te alinti, cum sa plangi cand ai in gradina asa ceva?

    1. cleomele le am de anul trecut de la vecina mea tanti Maria. Nu stiam ca asa se numesc . Mi-a dat vreo trei fire si uite ce-a iesit anul asta. Dar numai asa avea si asa le am si eu. N-am vazut la plic pana acum ca luam. Phlox-ul il am din seminte cumparate – a iesit mai mult alb – cred ca doar un fir a fost roz pal , sper ca la anul tufa sa se mareasca. Mai am o tufa movuliu de la mama mea din gradina, tufa care se mareste de la an la an. Rudbeckia o am de vreo trei ani , a fost printre primele flori , e de la Pusi – matusa mea – au fost tot asa cateva fire , creste ca nebuna si s-a raspandit peste tot . E grozav ca nu trebuie sa le insamantez in fiecare an , rudbeckia e perena si se si autoinsamanteaza. Face parte dintre monstrii sacri – este monstrul galben la concurenta acerba cu monstrul ierbos. Toate infloresc cat e vara de lunga. 🙂 Ma plang totusi pentru ca am un dusman de temut si anume pirul. Nu mai stiu ce sa fac sa scap de el. Cred ca voi apela la un ierbicid ca n-am incotro. Mi-am rupt mainile smulgandu-l. 😦

  2. Acuma, ce sa-ti scriu ? Ca vreau si eu margarete galbene si echinaceea si nalbe din alea duble si cam tot ce vad in fotografiile tale … Splendid !!!!

    1. Dani , draga mea dar tu ai Grecia ! ce ti-ai mai putea dori? mare si munte la un loc , ape stravezii , ceruri fantastice , flori care la noi cresc doar in ghivece … Mi-as dori ca in loc de brusturii de la poarta sa am si eu leandrii si smochini , buganvilea si maslini , mare albastra si ziduri albe… Sau macar putina umbra. 🙂

Lasă un răspuns

