lampioane rosii – solaris (10)


nu stiu daca v-am spus dar cand am revenit din concediu am gasit rosiile din solar manate in disperare. Socrul meu , in periada ploilor s-a gandit sa nu le fie frig si a inchis solarul peste noapte – desi , zau ca n-avea rost – si le-am gasit precum Sfanta Vineri dupa fata babei.

Acu , ce sa fac , mi se rupea sufletul mai ales ca rosii atat de multe n-am vazut in viata mea – mai ales la mine. Mi-am luat inima in dinti si-am zis ca daca-i bal bal sa fie . Daca tot e sa moara macar sa nu moara lasate de izbeliste si timp de vreo trei zile le-am curatat – a se citi chelit de-a dreptul – de frunzele bolnave care oricum nu mai produceau nimic decat nervi mie. Dupa cele trei zile de chin m-am uitat mandra in jur si m-am speriat de ce dezastru putusem sa provoc. Dar se pare ca le-a fost de bine pentru ca tot ce-a crescut mai sus de zona cu pricina a crescut verde si sanatos. In zona avariata atarna gogoloaie rosii parca sunt lampioane chinezesti sau globuri de craciun. Si tot de atunci nu mai prididesc adunand si tocand si fierband zarzavat si suc de rosii. Si nu le pot lasa pentru ca altfel se strica . Cad singure ca proastele , ca merele din pom pentru ca sunt prea multe si prea mari si vrejul nu le mai poate tine pe toate. Sincer mi s-a cam facut lehamite. Pe bune! Am pus prea multe si prea pe toate odata. Iar ele continua sa se coaca. Niste rosii minunate de-a dreptul. Fara cotoare , fara seminte . Daca tai una , a doua e deja prea mult ca ma satur. Sunt gustoase , satioase , sanatoase si multe , prea multe. Nu mai zic de cele din gradina care n-au saracele nici macar araci – proportia e de unu la patru fire deci stau mai mult pe jos – iar despre copileala , stropit , legat nici prin cap nu mi-a trecut. Ba mi-a trecut dar n-am avut timp iar acum nici atat ca sunt prea ocupata cu conservaraia. Iata , sa nu ziceti ca va mint , parol!

Si ce vedeti in poze e ce-a ramas dupa ultima recoltare – (doua lazi cu varf adica sase galeti/ligheane adica 36 borcane de 700 g ) Deci m-am saturat!

Această prezentare necesită JavaScript.

9 gânduri despre „lampioane rosii – solaris (10)

  1. Bravo, si felicitari ! Asa zic si eu, cind se aduna prea multe din gradina, da cind vine vremea, sa le folosesc, ce bine e ! Aduna seminte, cum zice Vasi, ca, cine stie, daca o mai gasesti pe babuta la anu’ …

    1. ei constantin , ma vaitam si eu asa ca sa nu ma laud dar de fapt sunt tare mandra de mine. 🙂 am deja vreo 90 de borcane cu fel de fel si tot o sa mai pun , nu mai vreau sa cumpar de la magazin sau , ma rog, sa cumpar cat mai putin. 🙂 🙂 🙂

  2. Vezi ce inseamna sa ai solar? Asa este si la mine. Este un pic de grija, dar recoltata frumosa iti umple sufletul. Sa opreti si tu seminte de la rosiile alea fara seminte :)) , daca se poate spune asa.
    Macar vreo 2 acolo si pentru vasi :)) Pupici!!

Lasă un răspuns

