constatare nedeplasabila – din gradinile altora


nu , n-am sa vorbesc despre masini busite , le vad in fiecare zi astfel incat atunci cand vad o masina intreaga , sa nu mai zic de una noua , aproape imi dau lacrimile de fericire. Dar , prin natura muncii mele si anume cea de inspector de daune am si dosare cu constatari nedeplasabile , adica daca nu vine muntele la Mahomed se duce Mahomed la munte (sau invers ?!). Uneori e placut , alteori nu. De data asta a fost placut. Plimbarea am facut-o la vreo 75 de km de Giurgiu intr-o zi numai buna de plecat la drum , nici prea cald , adia usor un vanticel de dimineata care facea sa ti se increteasca nitel pielea , aer curat , masina buna , aparat incarcat si chef de nestat in biroul imbacsit. Stiam ca e o firma care se ocupa de incarcarea buteliilor , deci nimic spectaculos. Mai fusesem pe acolo pe la infiintare pe cand nu exista decat o hala , fiare multe si-un birouas abia ridicat. Ma mangaiam cu gandul ca pana acolo o sa am ce admira pe la portile si prin gradinile oamenilor din satele prin care treceam. Nu mica mi-a fost mirarea cand am ajuns la destinatie. Doamna careia ii apartine firma facuse minuni cu terenul  cu pricina. Am gasit o curte verde verde in toata galbeneala din jur , pentru ca intre timp se mutase acolo cu toata familia. Erau amandoua – ea si nora ei – in halate de casa , lucrau se pare la niste chestiuni de contabilitate , ma rog…. Nesemnificativ… Mi-a placut insa ideea , de a sta acasa , comod , in halat si papuci , cred ca inca mai avea si camasa de noapte pe dedesupt si de a lucra pentru tine. Dar nu despre asta voiam sa vorbesc ci despre gradina doamnei. Care gradina nu era deloc delimitata de spatiul de productie , mai degraba acesta era integrat in gradina. N-am vazut in viata mea atatea flori frumoase , atatia trandafiri , atatea culori si parfumuri. Normal ca nu m-am putut abtine si pana cand a venit soferul cu masina in cauza , doamna, vazandu-mi sclipirea de incantare din ochi , m-a invitat sa dam un tur. Si la fel de normal , am lasat naibii constatarea daunelor la masina ( din cinci poze am rezolvat-o) si m-am concentrat asupra florilor. Va las sa admirati si voi macar o bucatica din ce-am vazut eu. Ne-am despartit incantate una de cealalta si m-a invitat catre sfarsitul verii sa ma mai duc pe la ea  sa-mi dea  lastari de trandafiri ( v-am spus ca avea o multime) , crini imperiali , gladiole , diverse seminte si ce-om mai gasi pe acolo. Si am de gand sa onorez invitatia , cu sau fara ” constatare nedeplasabila” .

Această prezentare necesită JavaScript.

One thought on “constatare nedeplasabila – din gradinile altora

Lasă un răspuns

