a trecut ceva vreme…


de cand n-am mai scris nimic. asta nu inseamna ca n-am facut chiar nimic pana acum. dimpotriva , am terminat in sfarsit cu rosiile – ultimele (mi-am promis asta) chiar aseara. si de s-or mai face sa fie sanatoase ca eu una nu mai vreau sucuri si bulioane. GATA. gradina am lasat-o in paragina , pirul mi-a mancat zilele si e musai sa dau cu un ierbicid. lucrurile provizorii raman de obicei definitive. in concluzie n-am mai apucat sa chituiesc stalpul imbracat in piatra , in schimb am reusit sa ridic tufa de luleaua-turcului pe sfori sa-l imbrace ea cum o sti mai bine. mi-au inflorit craitele , o nebunie de nuante de galben , mormane de galben si mai mici si mai inalte au luat locul tufelor de echinacea. ba s-au mai intins si prin alte locuri – bravo lor ca eu… au inceput in sfarsit sa infloreasca si gladiolele – puse destul de tarziu in pamant – si nu-i zi sa nu aduc in casa cate-un brat. se trec repede dar sunt multe deci nu se simte. am adunat seminte de cana indica. nu stiu de-o iesi ceva din ele dar sunt grozave. sunt ovale , cam cat boaba de cafea , negre si grele , parca-s pietricele sau margele. scot chiar acelasi sunet cand le zornai in palma. 🙂 hm , era sa uit. va amintiti de frumusetile in miniatura? aveam cateva seminte vechi de vreo 5 poate 6 ani , luate dintr-o curte de la o nunta. e o floare urcatoare , cu niste frunze stelate as zice , foarte dantelate si flori mici rosii parca ar semana cu zorelele. ei , cea din ghiveci a murit insa ultima samanta am pus-o intr-un paharel si apoi am mutat-o in gradina. sa va spun cat de mare a crescut? ma uimeste zilnic puterea ce zace ascunsa intr-o farama de semincioara , uneori abia o distingi atat e de mica si apoi vezi ce splendoare da la iveala.carciumareselor le-am schimbat locul. tot pe langa alee darceva mai in spate. nu ca as fi vrut neaparat dar la vremea semanatului era singurul loc disponibil. probabil vor mai trece cativa ani buni pana isi vor definitiva toate locul prin gradina. inca le mai invart , inca le mai schimb si parca din ce in ce mai mult imi surade ideea de a semana gazon si in gradina din fata. de asta primavara ma tot sucesc cu un plan in fata si n-am ajuns la nicio concluzie decat ca ar trebui sa fiu la pensie sa ma pot ocupa de ea asa cum s-ar cere.

am uitat ceva? ei , poate da insa va descurcati voi in hatisul asta de poze. 🙂

Această prezentare necesită JavaScript.

4 gânduri despre „a trecut ceva vreme…

  1. Florile mici si rosii sunt un gen de Ipomoea ( nu sunt sigura, o fi multifida? sau..?), dar mai simplu le zice Cardinal Vine. Le am si eu in gradina, abia au inflorit, multe fire si putine flori. Imi plac tare mult, am si varianta cu flori albe. Au crescut tare greu din seminte, acum sunt bogate dar nu prea au flori. Ar trebui sa se insamanteze singure, sunt anuale dar ar rezista peste iarna. Merita efortul, sunt atat de frumoase! Gradina ta e superba, succes cu semintele de canna indica.

    1. a mea are flori destule dar probabil o ajuta si faptul ca are mereu pamantul umed – am plantat-o undeva pe langa pompa de apa. mi-ar placea si varianta alba dar n-am vazut pe aici. sper sa reziste peste iarna , oricum am sa adun si niste seminte , poate o mai inmultesc si prin alte colturi. ar da bine pe langa gard , ca vad ca se agata de toate plantele din jur. 🙂 oricum e frumoasa chiar si fara flori , doar privind frunzele dantelate pe care le are.

Lasă un răspuns

