ultima noapte de august…


intaia noapte de septembrie. parca vara incearca sa-si ia revansa in ultimele ore dupa ce pana in seara asta nu puteai sta afara de – ghiciti- racoare . Mi-am scos gecile de prin cutii si nu mai nimeream sa intru in casa. Iar acum… incredibil , e cald , o seara blanda de vara pe sfarsite , un cer spuzit de stele si linistea noptii – care liniste ? greierii canta asurzitor , un adevarat concert. ce-or mai bombani furnicile in sinea lor prin musuroaie – las’ ca vedeti voi la iarna cantare –

miroase-a struguri copti – da , la mine s-au copt , ei , nu toti dar aproape. prunele fierb incet in butoi , pregatite pentru tuica fiarta ce va sa vie. anul asta ne-am trezit o idee inaintea hotilor si le-am tras clapa. HA!

adun seminte de zor . le adun si uit de la ce flori si apoi le arunc inapoi in gradina. las’ ca dac-o fi sa iasa ies ele si asa. daca nu , mai cumpar la primavara o serie.🙂

stau pe terasa si scriu… ar fi trebuit sa fiu in concediu , pe la Piatra , sa fac dulceata de afine dar… ma rog , probleme „insurmontabile” m-au impiedicat. poate mai tarziu… cand se va colora Pietricica in mii de nuante galben-verzi-ruginii.

undeva departe se aude un catel latrand , Kimi maraie si el langa mine dar e prea lenes sa raspunda. Adulmeca putin un fluture de noapte si se culca la loc cu boticul pe labe.

nici macar tantari nu sunt. si doar n-a stropit nimeni cu nimic pe aici. o fi oare totusi de la insecticidul pe care l-am dat eu pentru/impotriva omizilor paroase? Era cat p’aci sa-mi haleasca ciresul si caisul.

puii se bucura de libertatea nesperata – dorm in curte , nu-i mai las in cotet pentru ca au facut paduchi si-a trebuit sa-i despaduchesc si pe ei si adapostul. au fost si cateva victime colaterale , cativa s-au intoxicat si-au parasit asta lume si nu sub forma de supa sau gratar. asta e , macar am scapat de paduchi.🙂

am in fata un castron cu piersici din vie. Doamne, cat sunt de bune. dulci , zemoase , nu foarte coapte si aromateeeee….

va vine sa credeti? cine naiba face mamaliga la ora asta? va jur ca miroase a mamaliga si-a lapte fiert. oare mi-o fi foame si imaginatia imi joaca feste? nu , ca doar am mancat si apoi dupa atatea piersici , mamaliga cu lapte mai lipseste.

eeeeh , noapte buna dragilor. ma duc la culcare , maine ma duc la serviciu , da , am uitat ca nu-s in concediu. PA!🙂

4 thoughts on “ultima noapte de august…

    1. Multumesc Dani. oricum toamna ramane anotimpul meu preferat , raman la parerea mea ca intalnesti toate celelalte anotimpuri in aste trei luni. iata , acum inca-i vara in toi dupa temperaturile de afara , dac-i toamna lunga om vedea si pomi infloriti iar de ne luam dupa prognoze in noiembrie e posibil sa avem iarna autentica. mai mare bogatie decat toamna nu poate fi. ce bine-ar fi sa fie doar doua anotimpuri – primavara si toamna🙂
      pana una alta mi-e tare dor de fata mea Crinuta care-i pe la tine pe acolo prin Grecia si mai are vreo luna pana vine acasa.😦

    1. avem nevoie de atat de putine lucruri ca sa fim fericiti… doar ca nu stim asta si-o lasam sa treaca pe langa noi , nestiuta , nevazuta , nebagata in seama in timp ce ne incrancenam cu stiri apocaliptice , ne amaram cu declaratii sforaitoare , ne otravim cu griji fabricate de altii care n-au alta treaba decat asta , sa ne termine cum ne-or termina. iar noi fraieri , le dam apa la moara…

Lasă un răspuns

