lehamite…


chiar nu stiu cum va e voua mie insa mi-e o lehamite de moarte. Nu simt nimic legat de sarbatorile astea. Dar chiar nimic… O fi vremea de vina. E cald , atat de cald ca as putea jura ca vine primavara , aerul miroase a primavara , iarba proaspat rasarita , pamantul reavan dupa amarata de ploaie de acum o saptamana , ceata de dimineata si soarele lancav de la pranz… Destul ca toata toamna a fost ger de-au crapat si pietrele si florile. Na , acu’ vine primavara la mijloc de decembrie. Imi amintesc , in primul meu an aici a nins fix de 1 noiembrie. Dupa douazeci de ani sa zic mersi daca voi vedea un fulg in ianuarie. An prost – an prost? cine mai stie , sigur a fost insa un an nesuferit , de-a ‘ndoaselea… Nu am cumparat brad , poate voi cumpara – sigur trebuie sa cumpar dar probabil peste inca o saptamana , daca vor aparea pe aici – pana una alta n-am vazut… 

Singurul copil pe care-l avem acum in casa si anume Kimi nu a plans de dorul bradului deci mai asteptam. Nu vrea nici portocale – oare d’aia miroase a primavara , ca nu miroase-a portocale ? , nu vrea nici ciocolata nu vrea nici jucarii ca n-am gasit nicio scrisoare pentru Mos.

Da , ideea e ca oricat m-as stradui parca am o panza pe creieri , o lentoare si-n gandire si-n privire ca sa nu mai zic de  miscare. Mai mult , leandrul pe care l-am bagat in casa ( ca era plin de boboci) a inflorit. Pai cum sa mai cred ca vine iarna , cum sa-mi miroasa a Craciun? Nu tu ger , nu tu zapada inghetata scrasnind sub talpi , nu tu perdea de fulgi rotitori in vazduh , nici macar un viscolas acolo , nimic , doar soare , uscaciune ,  cald , nesuferit de cald. Chiar mi-e dor sa am chef de sarbatori , mi-e dor de vremea cand alergam sa cumpar cadouri , podoabe pentru pom , fructe si dulciuri , lucram in nestire ca sa termin pana la venirea Mosului plovarul sau bluza sau rochita sau pardesiul sau cine mai stie ce minune. Lucram goblen sau tricotam sau pictam cu fetele tablouri pe pietre de rau. Acum ma oboseste chiar numai gandul…

Da , deja am obosit … Pa …

 

 

15 thoughts on “lehamite…

  1. =====MEGA-FELICITAREA DE AN NOU===== LA MULTI ANI 2012========
    Salutare si bine te-am gasit! Ai un gand bun, o urare pe care vrei s-o adresezi blogosferei? Atunci completeaza aceasta felicitare si trimite-o mai departe la 10(zece) bloggeri pe care-i apreciezi!
    -Preia prin copy&paste felicitarea din acest comentariu, adauga gandurile tale, urarea ta, numele si linkul tau, apoi inchide felicitarea si trimite-o mai departe, tot prin comentariu, catre 10 bloggeri pe care-i apreciezi!
    Daca esti unul din bloggerii la care felicitarea se va afla sambata 31 decembrie 2011, intre orele 17.00 si 18.00 atunci te rugam, inapoiaza felicitarea echipei Mostwantedblog.org pentru a fi publicata si aratata la toata blogosfera! Daca nu stii cui s-o trimiti mai departe inapoiaza felicitarea catre mostwantedblog.org! Te rugam, lasa aceasta parte de text, nealterata, te rugam vino alaturi de noi sa uram tuturor un An Nou fericit si plin de realizari!
    *Gandurile lor merg catre tine!
    -La Multi Ani si un 2012 asa cum il visati! Liviu R. – balantza.com
    -Să vă fie zilele senine, fericite, sănătoase și norocoase! Ada Pavel – adapavel.wordpress.com
    – Să vă dea Dumnezeu un An nou fericit, cu tot ce înseamnă asta pentru voi! Adela Onete – http://www.danap.ro/
    – Un 2012 mai bun pentru toata lumea! – http://diversediversificate.wordpress.com
    -Sa va dea Dumnezeu cite un pic din tot ce va doriti si primiti un pic si de la mine.
    La multi ani!-http://fosile.wordpress.com/
    – Sanatate in Noul An, liniste, bucurie si realizarea celor mai dragi visuri! La multi ani!
    http://bucatariadevara.wordpress.com/
    La multi ani, s-aveti parte de un an nou bun, fix asa cum vi-l doriti ! – ba_laura / balaurdegradina.wordpress.com

  2. ce sa mai zic eu, care am un hectar de medicamente, jumate antibiotice, langa pat, si o stare de mare furie, ca trebuie sa le iau? sunt si surda, si cu gatul praf, si cu fundu-n sus! dar, sarbatorile vor veni oricum! la multi ani!

  3. Lumina in suflet si in gand, stralucire si magie in jurul tau, iti doresc! Magia sarbatorilor de iarna sa te cuprinda, sa ai parte numai lucruri frumoase si sa ti se implineasca toate dorintele!
    Craciun Fericit!

  4. pai cu atatea thuie minunate tu vrei sa cumperi brad? o creanga, acolo, de control eventual.
    esti obosita. va trece, vin zile libere. (si eu trecp rintr-o perioada aprox la fel, ma gandeam ca e de vina vremea calda. iar domnul meu mi-a zis asa: un bob zabava, in cativa ani vor veni nepotii si-atunci iar desene, ornamente, scara pisicii din hartie glasata, scrisori pentru mos, impodobit bradul. pana atunci vor creste cei din curte si-i vom impodobi cu-adevarat.

    1. Thuia a crescut atat de greu ca nu ma indur sa rup nicio crenguta macar. Nepoti… hm , mai am de asteptat ceva , fetele n-au niciun gand , tinerii de azi nu mai sunt interesati de intemeierea unei familii , viata in concubinaj , fara obligatii , fara griji , birou , plimbari si ce-o fi o fi. Si ce daca vor fi niste parinti mai in varsta – poate n-or sa mai fie deloc , e prea mare bataia de cap cu copii. Incet ne transformam in masinarii , complexe si fara sentimente… Omenirea a obosit … Da , a obosit psihic si eu odata cu ea…

      1. sis, thuiele le impodobesti afara, cum sa rupi din ele? blasfemie!:) cumperi o creaga pentru in casa.
        aseara am impodobit thuia si pe molidul albastru bubu, le-am pus beteala arginie, ca la cat sunt de mari doar atat pot duce. instalatia am pus-o pe grinzile chioscului si-o sa mai pun una la lemne, unde dorm cainii, sa fie si pentru ei sarbatori.

  5. Despre vremea calduta, nu dispera prea tare… vine ea iarna si zapada. Chiar si aici asteptam vreo 12 grd zilele urmatoare, dar nu ma las pacalita… viscolul ne loveste dintr-o data, la fel ca si starea de lehamite de care vorbesti. Probabil Kimi iti simte starea si de aceea nu stie ca acusi e vremea Craciunului. Cu zapada sau fara zapada, sarbatorile tot vin si pana la urma o sa intri in atmosfera Craciunului si o sa te bucuri de o vacanta linistita.

  6. Daiana, n-o sa vina fetele ? Macar pentru ele, bucura-te si o sa fie mai usor …
    Am si eu clipe din astea, cind ma socotesc, ca mai bine-i fara sarbatori, dar ma bucur de vacanta copiilor, de asteptarea lor, de bucuria cu care numara zilele.
    Aici e primavara-n lege, 20 de grade ziua si vreo 12 noaptea. O sa insamintez rosiile dupa Boboteaza …

    1. Ba fetele vor veni. Nu , nu cred ca-i mai bine fara sarbatori dar ma enerveaza ca nu mai simt bucuria lor. Si nu stiu de ce. Parca nu mai e nimic autentic , parca-s facaturi toate , chestii comerciale fara valoare …

  7. Iti inteleg starea fiindca nu este numai a ta, ea apartine si altora.
    Aerul cald de inceput de primavara, l-am simtit si eu astazi si ciuda am simtit in mine fiindca pentru o clipa am simtit bucuria primaverii dar mai apoi mi-am adus aminte ca de fapt ar trebuii sa traim un inceput de iarna.
    Si astfel -am ramas undeva intre lumi si eu unul, nu mai stiu.
    Cert este ca astazi ne-am cumparat un brad viu, frumos asezat intr-un vas incarcat cu pamant si ca acum el sta cuminte pe un balcon ce asteapta un inceput de sarbatoare.
    Sa-l invitam in casa, nu ar trebuii sa fie asa de greu…

Lasă un răspuns

