Gata!


M-am saturat! sau cum ar spune altcineva: I’ve had enough!

Pentru a nu ne plictisi , pentru a nu ni se urca la cap , pentru a n-o lua razna de atata bine , fiecare putere la vremea ei are grija sa calce-n strachini ca sa ne dea de lucru. Sa mai incepem sa discutam , disecam , jignim , pocnim , ca doar asta ne-am dorit , nu-i asa?

N-am sa plang dupa vremuri apuse. Apuse sa ramana , nu mai e nevoie de ele. N-o sa-i ridic in slavi pe comunisti. M-am nascut pe vremea lor – n-am fost soim al patriei , am fost doar pioniera cu cravata rosie , fara tricolor. Ia uite cum dau inapoi…Crescuta intr-un sat – nu comuna- exista totusi gradinita. Cu doua grupe  de copii deci cu doua educatoare. Exista si scoala in satul ala. Iar in comuna , adica la vreo trei km existau doua spitale din care unul de copii iar celalalt avea inclusiv sectie de chirurgie si maternitate. Da , acolo m-am nascut si cred ca m-am si tratat de vreo trei ori pe cand eram copil. Aveau curent si caldura. Dupa douazecisitrei de ani am ajuns la randul meu in maternitatea de acolo ca viitoare mamica. Cu caldura mai putina , cu lumina mai de loc. Un felinar cu motorina scoasa dintr-o salvare , fara medic , doar c-o moasa si-o femeie de serviciu.

Alti douazecisicinci de ani mai tarziu si iata bilantul. Gradinita nu mai stiu sa existe. Scoala cred ca e-n acelasi stadiu adica nu mai e.  Populatia in scadere in schimb cimitirul a devenit neincapator drept pentru care s-a extins. In comuna cele doua spitale s-au inchis. Si maternitatea.

Dar traim bine. Nu , nu sunt o nostalgica decat in ce priveste viata mea , amintirile mele , oamenii pe care i-am cunoscut si iubit.

In fond de ce naiba ma enervez? Poate pentru ca m-am saturat de elucubratiile unora? Vin ai nostrii , pleaca ai nostrii. Personal nu intrevad nimic in/din nicio directie. Nici din stanga nici din dreapta nici din fata nici din spate. Vorbe , enorm de multe vorbe , goale , atat de goale ca suna mai ceva ca fluierele de vant, dezbateri sterile , intrebari retorice , cote de audienta , discursuri mai mult sau mai putin sforaitoare , violenta in limbaj si nu numai . M-am saturat de filme proaste , de muzica de doi lei , de retete de succes , de tombole si jocuri de noroc , de sfaturi care mai de care mai culinare de la fel de fel de actori care si-au ratat cariera cand ar fi trebuit sa stea la cratita , m-am saturat de talk-show-uri , interminabile , gaunoase , unele prea pro , altele prea contra , m-am saturat de incercari de a impune o linie cu orice pret , de sentimentul asta de autosuficienta cand de fapt ar trebui sa fie de insuficienta. M-am saturat de atotstiutori si atotcunoscatori , de proteste furate sau nu , de revolutii furate sau nu ,de fosti actuali si de actuali fosti , de democratie si antidemocratie , de blonde si brunete deopotriva , de cancanuri si barfe de nimic. M-am saturat de emigranti si de imigranti , m-am saturat si de vesnicii ramasi pe loc si-n loc. M-am saturat si de zona euro si de cea noneuro , de   SIE , ANI , DNA  si alte combinatii de douzecisiceva luate cate trei sau patru ca mai putin de trei nu prezinta interes. M-am saturat de scandaluri de presa si de presa de scandal , de superdestepti si de analfabeti. M-am saturat de umilinta si de aroganta , de haulituri si chicoteli , de bocete si injuraturi , de penibil si patetic , de prea bogati si prea saraci. Nu-mi doresc decat sa fiu un om normal intr-o tara normala. Nevoia de normalitate … Oare vreu prea mult sau prea putin?

4 gânduri despre „Gata!

  1. Daiana, macar cu postarea asta te-ai „racorit” daca termenul nu-i prea dur in miez de iarna 😉
    Normalitatea este, dar nu putem sa ne abtinem de-a privi la anormalul care ne invadeaza mediatic.
    Uite, eu ma duc sa cumpar apa si cartofi, apoi matur zapada, intind rufele , deretic prin casa ca-n fiecare luni, il astept ( cu mancarea calda ) pe sotul meu sa vina acasa si dupa aia, continuam sa respiram, mai dam o data zapada, mai spalam niste vase, ne mai gandim ce sa pregatesc pentru maine , de mancare…si caut emisiuni fie interesante, fie comice.
    Iti place? Nu-i normal?
    A, am uitat sa spun ca, din cand in cand, ma umfla plansul cand vad oameni in stare de anormalitate de care nu se ocupa decat presa. Si zic Doamne-ajuta-i Tu !

Lasă un răspuns

