rezumat de martie


se pare ca aprilie vine cu pofta de blogareala cam pentru toata lumea. Nu ca nu mi-ar fi fost si pana acum. Am strans chiar si cateva poze pe care cu greu le-am sortat dintre cele cu masini storcite. In linii mari martie n-a fost insa la fel de plin ca cel de anul trecut. Incep cu ce N-AM FACUT. N-am mai pus rasaduri. N-am invelit inca solarul. N-am terminat curatenia in casa (nici nu m-am apucat). N-am pus seminte de flori. N-am mutat tufele de crizanteme (cele ramase de asta-toamna). N-am semanat inca iarba in fata. N-am stropit pomii. Cam multi de ” N-am”

In schimb am terminat de taiat pomii – e ceva , nu? Am taiat via. Am curatat gradina de uscaturi – parca in niciun an n-au fost atatea. Bine ca m-a ajutat vantul la caratul lor ca sufla de mai- mai sa ma ia si pe mine cu uscaturi cu tot. Am destelenit spatiul dintre caile de rulare de unde am scos trei roabe cu varf de radacini de pir – macar de-ar fi fost bune la ceva , om ma faceam. Am reusit sa mut cateva smocuri de iarba carunta pe langa gardul de la drum. Apropos de gard , l-am reparat – adica am pus la loc plasa verde spulberata de viscolele din iarna. Am taiat trandafirii si-am mai plantat vreo trei cumparati acum de curand – le merge bine celor din urma. Ceilalti au inghetat binisor peste iarna si a trebuit sa-i tai drastic. Mai ales cataratorul roz care avea niste joarde de trei m. a fost readus la dimensiunea unuia pitic . Am pus cativa crini divers colorati – nu stiu ce-o iesi , deocamdata asteptam. Mi- au rasarit brandusele puse prin „viitorul gazon” din fata. Lalelele s-au itit bine de tot , abia astept sa le vad inflorite ca etichetele au disparut de mult dintre straturi. A iesit si fritilaria – intr-o saptamana a crescut deja 40 cm si-i mijesc niste boboci in varf. Miroase a usturoi si se spune ca tine cartitele departe. Cat de departe nu stiu ca la corcodusi , sub masa de lemn ,  toata iarna au rasarit musuroaie uriase de-a dreptul. Clematitele plantate asta toamna nu prea au muguri de niciun fel. Cele vechi deja au frunze si lastari. Glicina cred ca a murit definitiv si irevocabil. E clar ca locul nu e bine ales pentru ea si vantul inghetat cu traseu pe la coltul terasei a terminat-o. Mai incerc odata in alt loc. Mi-a inghetat si iasomia de pe gard. Tot e bine ca e plina de lastari noi la baza si creste destul de repede. In schimb cea de langa pompa care n-a avut suport si-a stat sub zapada e o frumusete acum – de tinut minte. A rasarit asterul si se prefigureaza niste tufe bogate. La fel si leusteanul pe care-l credeam dus. Am facut si prima ciorba cu frunze de la mine din gradina. Menta deja isi face de cap , s-a intins ca nebuna de zici ca toata iarna n-a avut altceva de facut decat sa creasca.  Si chiar cred ca asta a facut. Trandafirul de la Simona e plin de lastari. In schimb liliacul de la ea a avut de suferit. A scapat totusi si e inmugurita cea mai subtire mladita din el. Deci e bine. La zmeura nu ma pronunt ca inca nu vad nimic sa mijeasca. S-au marit in schimb tufele de coacaz si agris. Au rasarit bujorii roz. Inca n-am reusit sa fac rost de albi si rosii. Inventarul continua cu busuiocul/menta japonezo/chinezeasca ( sau o fi invers?!) si macii californieni (cam putini ce-i drept deocamdata). Irisii proaspat toaletati au sabiile scoase bine din teaca. Cei galbeni pitici deja au inflorit si mi-a promis tanti Maria ca-mi da si unii mov pitici. In plus , zambilele s-au inmultit nesperat , toporasii (caltunasii) la fel , Narcisele stau sa-si deschida florile iar corcodusii – care n-au avut niciun stres cu bruma de azi dimineata – au deja primele ramuri inflorite. Ei , cam atat mi-a permis vremea din ultima saptamana si-am incercat sa profit la maximum de pe urma celor patru zile de concediu ramase de anul trecut. Acum e soare dar e frig. De maine se prefigureaza insa temperaturi in crestere , creste si ziua si sper sa ma incadrez in grafic. Cred ca am povestit mai mult decat am fotografiat dar …

Această prezentare necesită JavaScript.

12 gânduri despre „rezumat de martie

  1. Frumoase sunt florile tale de primavara!!!!
    Ai gasit seminte de salata pe role de hartie…ce super! Eu am intrebat la un magazin la noi si mi-a raspuns urat ca au avut si nu se puteau scapa de ele si nu au mai comandat :(( Cu ele te-ai smekerit, nu le mai raresti. Si ai luat la crini…….aoleu, o sa faci un rai la tine acolo :)) Pup!

    1. iti dai seama , cand o rasari si iarba lui M. ? Parca abia astept primavara viitoare. 🙂 Acum ar fi minunat sa am un concediu cam asa de vreo luna ca sa le aranjez pe toate la locul lor. Semintele pe banda le-am gasit la Kaufland. Dar am pierdut samanta de patrunjel si de marar. Trebuie sa caut prin pod sa vad daca mai gasesc vreo maciulie ramasa de la muraturi. 🙂

  2. Oh, ce de flori frumoase. Ai mai avut Tritonia pana acum? M-a dat gata cat e de frumoasa! E un fel de ruda cu Fresia, Ixia si Crocosmia. Abia astept sa vad pozele cu toate florile astea la vara!

    1. Multam Dani ! Calele nu le-am pus inca. As incerca mai intai in ghiveci ca direct afara nu prea ma incumet. Pana una alta in seara asta am insamantat gazonul lui M. Ne-a prins luna insirand seminte si tavalugind. Nu stiu ce-a iesit – vom vedea maine dimineata. 🙂

  3. activitate antrenanta intre plantele tale, la noi e considerabil mai frig si luam startul mai greu. liliacul e de-ajuns sa aiba o mladita vie, poate nu va inflori el anul acesta, dar va creste bine peste vara (asa am patit eu cu firicelul de liliac alb, il suspectez ca va si inflori in primavara asta). zmeura n-a dat deloc frunzute la noi, cred ca-i mai friguroasa si apare mai tarziu, crocusii mei abia au 2 cm de frunze, bujorii – tot roz – au zbenghiuri rosiatice de sub 1 cm.
    n-ai spus nimic de kimiutu, cum vede el schibarile astea?

    1. ei , Sis , Kimiutu e cel mai fericit de schimbari.
      1- nu se mai inteapa in trandafiri
      2- nu mai colecteaza capuse de toate culorile si marimile din iarba uscata
      3- are o gramada de chestii verzi de mirosit si de udat temeinic.
      4- accesul la gard e liber si cainii lu’ Butoane sunt latrati cu spirit de raspundere ca doar el e „prochitaru” pe toata zona vizibila cu ochiul liber.
      5- se poate pupa in voie cu cocosii si gainile prin plasa de sarma – sa vezi giugiuleala naibii printre ochiuri.
      6- in sfarsit poate vedea , mirosi , gusta locul pana acum de neatins din spatele gratarului – e primul loc la care alearga dimineata
      7- menta scoasa din uscaturi miroase innebunitor chiar si pentru el
      8- si o multime de alte chestii minunate aparute acum de nicaieri. 🙂
      ce-ti mai face piciorul?

    1. Cristinico , ma tem ca nu prea sunt sanse de rasarit. Farama de radacina din pachet parea destul de uscata si era dintre cele care aratau cel mai bine din cele trei-patru ramase la stand. Azi ma batea gandul sa mai iau una (ultima) dar arata jalnic asa ca n-am riscat si-am mai luat un crin – rosu de data asta. O fi anul crinilor?

Lasă un răspuns

