In sfarsit


concediu. Mult visat si asteptat cu nerabdare. Ma mancau palmele de dor de pamant , pungile cu seminte le-am pierdut si regasit de vreo cinci ori pana acum si ce folos? Ca ploua zilnic. E bine ca ploua , e bine ca ploua curat si relativ linistit. Vantul nu a mai facut ravagii si nici piatra n-a dat. Dar mi-e dor de-o zi cu soare. Probabil peste o saptamana o sa-mi fie dor de-o zi cu nor. Ha! Bat campii. Si cum va spuneam de vineri incepand (inclusiv) sunt in concediu. In gradina nu prea am ce face ca-i pamantul prea moale. Asa ca m-am refugiat in solar. Am reusit sa pun sfori la toate firele de rosii si le-am copilit a doua oara. Fantastic ce repede cresc lastarii astia , acu’ sunt cat un bumb si-n doua zile nu-i mai deosebesti de planta principala. Castravetii s-au inaltat si ei binisor si cred ca e timpul sa insir din nou plasa de catarat pentru ei. Instalatia cu picatura ne scuteste de mari batai de cap atat cu buruiana cat si cu canalele de cartita. Nu si-a mai scos individa nasul printre rasadurile mele pentru ca intre randuri pamantul e beton la propriu. Au aparut si primele patlagele. Contrar asteptarilor , la rasadurile puse ultimele. Cei din urma vor fi cei dintai. Valabil si la plante vad eu. In rest , pe-afara , buruieni crescute haotic pe care n-am apucat nici sa le smulg nici sa le dau cu vreun ierbicid – tot din cauza de ploaie. Si flori de trandafir ingreunate de apa si bujori culcati la pamant de greutatea florilor , macii galbeni care au rasarit si albi anul asta , un trandafir interesant pe care-l descoperisem prea devreme si-l crezusem pierdut definitiv s-a umplut peste noapte de lastari , crini ce n-aveau niciun gand si acum au o gramada si surpriza de proportii , capsunile din vie pe care nu le-am mai bagat in seama de vreo doi ani ( vorba vine din vie – dintr-o bucata cu vita proasta pe care am zis c-am scos-o dar de fapt a iesit din nou mai zdravana ca niciodata) si care – de capsuni e vorba- s-au intins ca nebunele prin buruieni neatinse de vreo sapa daramite de vreo manusita de om. M-am dus la ele cu inima stransa si m-am intors ghiftuita la propriu. Ce capsuni de Spania sau de Romania , bibilite si ingrijite. Ale mele n-au absolut nimic , sunt pline de fructe , si-s duuuuulci , dulci. Asta de bine ce cumparasem de la piata cu-o zi in urma un kil de pofta si pe care n-am putut sa le mananc decat cu zahar. Si cand te gandesti ca n-am depus niciun efort. Decat sa le mananc.🙂

Mda, m-am laudat destul. Cred ca mi-am ales prost perioada de concediu. Prea multe sarbatori si prea multe zile ploioase. Poate recuperez. Mi-am adus aminte ca n-am pus nicio gladiola si nicio dalie. Sunt inca in beci. Or mai fi bune de ceva? O sa verific de dimineata. Nu stiu ce s-a intamplat anul asta , ba vara a venit prea devreme , ba primavara s-a intors capricioasa , ba serviciul nu ma mai lasa nici mail-ul sa-l deschid , mai ales de cand am ramas singura la birou. Adio zile cand o taiam frumusel pe la trei jumate catre casa , acu zic mersi sa pot sa plec la cinci. Asta e , trece ea si sarbatoarea si ploaia si ma apuc de treaba serios. Promit. Promit ca termin si gardul inceput acum o luna , ca largesc si curtea pasarilor ca tot s-au inmultit locatarele cu inca 30 de suflete de carne de data asta ca de oua mi s-a aplecat. Promit ca termin de pietruit si gratarul si terasa , ca schimb si copertina cu panze noi , ca fac huse noi la canapea , ca sap si seman si …. Doamne ajuta! De parca as avea un concediu de elastic si vreo zece maini si-o duzina de clone.

Mi-aduc aminte de un film cu un individ care se clonase in vreo cinci variante. Unul mergea la munca , altul gradinarea , altul se ocupa de copii , altul de bucatarie , altul cat p’aci sa se ocupe de nevasta-sa. Hm. Cred ca doua mi-ar prinde bine , una la birou si una la bucatarie si cu restul m-as descurca eu.🙂 Gata , ajunge cu visarea. Desi cu parfumul bujorilor din glastra nu pot decat sa visez.🙂🙂🙂

La multi ani tuturor celor ce-si sarbatoresc numele!

One thought on “In sfarsit

  1. ce frumos zici tu acolo cu clonele! mi-as dori si eu vreo cateva. cat despre concediu, vezi ca e facut SI pentru odihna, nu numai pentru munca, chiar daca faci treburi care iti plac. profita ca e sarbatoare si ca ploua si incearca sa lenevesti. s-ar putea sa iti fie greu la inceput, dar daca apuci, ti-ar prinde bine.

Lasă un răspuns

