solaris reloaded (4)


pai , da! ca era singurul loc fara ploaie. Si tocmai trecuse saptamana iar rosiile mele se cereau copilite inca o data. Si putintel legate. Ca de fapt despre asta voiam sa va povestesc. Despre utilitatea nodurilor. Anul trecut – habar n-aveam eu de rosii in solar- le-am legat sfoara de tulpina si apoi sus de sarma intinsa pe rand. Le-am legat destul de fix , fara funde fara brizbrizuri. Nu le-am infipt un tarus langa tulpina ca n-aveam atatia. Nici anul asta n-am. La un moment dat rosiutele alea mici au crescut – ca doar le-ati vazut- iar sfoara a devenit nepotrivita. Era prea subtire si pe alocuri s-a rupt de greutatea lor. Sau nodul a fost prea strans si le-a ranit. Sau sfoara a fost prea slaba sau prea intinsa si n-am mai putut sa le rotesc dupa ea asa cum trebuia. Nervi si chin sa desfac si sa fac la loc o gramada de noduri incapatanate.

Ha!

Anul asta am gasit solutia. Nu le-am mai legat  jos cu sfoara ci doar le-am agatat cu un nod simplu si de prins si de desprins. Ba ma gandesc ca se slabeste singur pe masura ce tulpina se ingroasa fara sa se desfaca de tot. Apoi , in partea de sus am facut un nod de feston care aluneca pur si simplu pe sfoara suport si-mi permite sa slabesc sau sa intind sfoara in functie de nevoie. In plus am pus sfoara in doua sa fiu sigura ca nu se mai rupe. Nu stiu cat de concludente sunt pozele dar tipul asta de legatura mi-a usurat munca tare mult. Slabesc putin nodul de sus rasucesc tulpina dupa sfoara apoi strang nodul cat e nevoie.

ImageImageImageImageImageImageImageSi ca sa fie treaba oabla le-am pus si instalatie cu picatura. Am scapat de buruiana care altfel ar fi fost de cinci ori mai mare si mai multa , am scapat de noroi – vedeti ca intervalele sunt perfect uscate- si ce era mai important nu si-au mai facut aparitia dragele de cartite.

Pentru ca din poze nu se vede mare lucru , v-am desenat nodurile , poate cineva e interesat.

legatura de jos
legatura de sus
2 gânduri despre „solaris reloaded (4)

  1. Daiana, foarte tare postarea, nu stiam de asa o legatura si vreau sa-ti spun ca este asa un lucru nesuferit sa leg rosii, de nu pot sa-ti spun. Sper sa pot sa fac si eu asa, ca mi-a mai ramas jumate de solar de legat.
    Pupici!

    1. Nici eu nu stiam Vasi , cred ca nici nu e de fapt dar m-am gandit ca toate nodurile alea pe care le stiu ar trebui sa-mi foloseasca la ceva. La mine inca merge bine ca ma temeam sa nu muncesc degeaba si legaturile sa nu tina . Dar am verificat la fiecare copilire si tin foarte bine. Chiar daca se mai lasa (nu foarte tare insa) n-am decat sa trag de nod in sus sau in jos dar nu mai stau sa leg toata dracovenia cap coada. Sa-mi spui cum a mers. 🙂 Doar sa fii atenta si sa verifici ca nodul sa alunece usor pe sfoara suport si bineinteles sa lasi sfoara mai lunga ca sa ai o marja de siguranta. 🙂 🙂 🙂

Lasă un răspuns

