Diverse de pe aici


Aproape a mai trecut o saptamana. Maine iar e vineri si se anunta cea mai tare canicula. Unde-s ploile de-acu ceva vreme? Udam zilnic. In solar nu-i bai. Rosiile se simt relativ bine desi mi-au tot aparut diverse forme de mana. Le tot rup frunzele si le mai stropim din cand in cand.  Nu mai sunt ca cele de anul trecut dar inca-i bine. Castravetii sunt o nebunie. Am adunat in seara asta o galeata plina. Maine va trebui sa fac neaparat ceva cu ei. O sa pun la borcane sa ma satur. Cam atat despre legume ca altele n-am. Fasole n-am apucat sa pun si daca o tine tot asa cu zaduful asta nici n-o sa pun ca pamantul e beton armat. Ceapa s-a dus naibii , e ceapa de samanta. La anul o sa ies cu arbagic pe piata.😦. Prazul – de doi ani , de- are niste maciulii mortale. Albe , gri verzui , move , roz.ImageImageImageImageImageImageImage Daca praz n-am mancat , tot da bine pentru decor , ca usturoiul decorativ n-a iesit nici de-al naibii. Am pus niste seminte de condurul-doamnei in dorinta de a face o piramida fflorala. O sa ma las pagubasa cu floarea asta care n-are sorti de supravietuire in gradina mea.Dar am niste maciulii de marar , o minunatie. 

Image Nici degeteii pusi destul de maricei in pamant nu dau semne ca s-ar simti prea grozav. Au cateva flori si mai gata sa se usuce. Trandafirilor insa vad ca le merge. Ii curat mai mereu de florile uscate si ei ma rasplatesc cu buchete noi.

ImageImageImageImageImageImageImageImageImage In rest , mi-a mai inflorit un crin – il stiam de alb cu roz dar s-a dovedit a fi alb ca un crin. Pana si staminele sunt tot albe. Si nu miroase absolut deloc.ImageImageImage Mi-au mai inflorit niste floricele din seminte scuturate anul trecut. Nu mai stiu cum le cheama dar au asa niste culori delicate. ImageImageImageImageSe pregateste de explozie tufa de margarete iar rudbekia in loc sa iasa in iarba la locul ei mi-a impanzit via. Luleaua turcului e plina de flori. ImageImageImageImageImageMi-e tare draga mai ales ca am pus un fir si langa cotetul pasarilor. A stat pe loc o perioada buna , ma gandeam ca s-a uscat si-am descoperit-o zilele astea ca e in plin avant. Mararitele (cosmosul) formeaza o mare vedre crud. Putine flori ,multe plante.ImageImageImageImage Se pregateste intens echinaceea – Image

phloxul a intrat de-acum in randul tufelor alaturi de florile albe fara nume si fara miros. Dar sunt frumoase asa inalte si insirate .ImageImageImageImage

Craitele rasarite singurele pe unde le-a casunat incep sa-si faca de cap cu parfumul lor ametitor.

ImageIar asta , ce daca-i o buruiana? E a mea , rasarita de buna voie si lasata de anul trecut sa convietuiasca pasnic langa salvie si trandafiri Image

Cam atat! Suficient pentru o zi caniculara. Mai vedem de maine incolo….

12 thoughts on “Diverse de pe aici

  1. Florile albe sunt lacramioare japoneze🙂
    Nici eu nu deranjez nici o lumanarica, sunt salbatice, serioase si petalele florilor sunt bune pentru ceai de tuse. Pup!

  2. tufe cu flori albe am si eu, nu stiu cum se cheama, dar la mine mai dureaza macar o saptamana pana infloresc. (daca fli numele lor mi spui si mie, te rog?…)
    betie de culori la tine, te invidiez. iar prazul e bestial, o sa las si eu ceva fire pentru anul viitor.

  3. Foarte frumoasa gradina,iar tandafiri sunt mortali!
    In privinta cepei,poti rupe musticul floral existent,astfel vei da voie bulbului de ceapa sa se poata dezvolta.
    Numai bine!

    1. Maria , nu e ceapa , e niste prapadit de praz care anul trecut n-a crescut mai deloc , nici nu l-am scos macar , a supravietuit gerurilor de asta iarna si acum face seminte. Nebunie , nu?

  4. Maaama. Ce luxurianta a devenit gradina ta.
    Zi-mi, te rog, cu se cheama clopoteii aceia albi (mi-e lene sa caut); am si eu doi si sunt o splendoare. (Pozele de dupa echinaceea si cosmos).
    Felicitari

    1. marian – am spus ca nu stiu cum ii cheama – eu le zic in gluma soldatei ca stau cu lancile in vant. Nici cea de la care-i am nu stie cum se numesc .🙂 Cat despre luxurianta , daca mai tine mult canicula o sa devina curand desertica.😦

Lasă un răspuns

