ultima zi de octombrie


Inca ramasa pe ora de vara , cu geanta pe umar si cu ganduri mari de gradinarit – adica de infipt niste lalele, de stramutat una alta – m-am „uitat” cu aparatu-n mana  in fata nebuniei de culori. Parca in niciun an de cand ne-am mutat aici n-a fost octombrie atat de bland. Fara ceturi nesfarsite , fara brume , fara temperaturi sub zero noaptea. E prima toamna cand iubitele mele crizanteme au timp sa se desfasoare , sa se reverse , sa imboboceasca pe indelete si sa explodeze in bulgari colorati.

ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Si nu doar ele . Trandafirii au culori mai intense decat la-nceputul verii si daca in anii trecuti la data asta aveam doar ramasite pe ici pe colo acum toate tufele sunt pline de boboci.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Craitele sunt la a treia serie – ele stiu de unde si pana cand.

Cosmosul nu se indura ,

Image

caldarusele vor sa devina trienale

iar capsunile au luat-o pur si simplu razna – vedeti si voi.

Image

in rest , carciumarese nebune

Image

si aster incapatanat ce inca se crede in septembrie

Image

salata verde si mana-maicii-domnului transplantata asta primavara din vie de unde iesise langa un butuc de blanc

galbenele si marar proaspete proaspete

gutui japonez mai gata ars asta vara de M pe cand dadea foc la o gramada de buruieni uscate (se pare ca i-a priit ca imediat a inmugurit) si praz din seminte scuturate toamna trecuta (aveam atunci niste maciulii de toata frumusetea)

vinca nitelus derutata – o fi primavara sau ce-o fi?- cat p-aci sa infloreasca

un liliac de vara – asa zicea nenea de mi l-a vandut – mutat de vreo doua ori pana acum dar aici va ramane – cel putin pana la anul. Se pare ca-i place locul.

si un exemplu de refolosire , reutilizare. Curtea doamnelor gaini este acum , sa zicem , asfaltata. Impropriu spus asfaltata. Dar pentru ca strazile se sparg in continuu si bucatile astea de asfalt erau numai bune si in plus foarte aproape de casa am rezolvat o problema spinoasa si anume namolul care se forma in curtea lor. Cu doi baieti priceputi si un metru cub de pietris am pavat curticica lor cu dale de asfalt.  Sunt superincantate de noua locatie , cu atat mai mult cu cat saptamana asta a tot plouat. Au acum si pietricele de scormonit , le-am lasat si un sfert de loc neacoperit numa bun pentru scaldat si cand au chef de zgarmat  doar le deschid poarta spre vie. Dar despre asta alta data.

13 thoughts on “ultima zi de octombrie

    1. Mersi Green. Azi m-am delectat cu niste bulbi de lalele – sau pseudobulbi ca am luat teapa cu cateva plicuri. In aparenta pareau buni zdraveni si cand i-am luat in mana erau mancati pe dinauntru. Din cite cinci abia am ales unu doi acolo si aia vai de ei. Totusi celelalte plicuri au fost in regula – foarte sanatosi cei de la holland park si de la starsem.🙂

      1. Trebuie avut grija cu ei ca si eu am patit-o si m-am cam potolit la luat seminte si bulbi din supermarchet. Iau doar de la firme specializate, e mai scump dar macar ai siguranta ca sunt buni toti iar semintele rasar aproape toate.

  1. Superbe flori ai, Daiana draga! Dar trebuie sa recunosti, ai si un spatiu generos si mult soare. Pe aici am vazut crizanteme frumoase doar la florarie si la cimitir (poate fiindca nu prea umblu eu pe jos si oamenii au garduri opace, nu mai poti vedea in curti 😦 din pacate).

    1. Elisa draga mea , ce mai faci? Multumesc de vizita . N-ai mai fost de mult pe aici si blogul meu te trimisese la spam. Noroc ca m-am uitat ca de obicei raspund direct de pe mail. Am multe intr-adevar si inca n-au inflorit toate. Grelele vin mai la urma precum campionii. Sa stii totusi ca soarele puternic (mai ales asta din sud) nu le prieste prea tare. De-aia le-am si pus pe langa gard sau la umbra altor flori de vara ca altfel se uscau de arsita.🙂

      1. Daiana, am luat si eu niste bulbi de lalele si nu pot strica gradinuta sa ii plantez acum caci nu stiu exact unde sunt bulbii mei de lalele si este mare si nu ma uita-ul, trandafirii, totul este „minat” deci am hotarat sa-i plantez in jardiniere pentru a inflori in casa, la primavara. Problema este ca nu stiu cand sa-i bag in pamant (ii voi tine la 10 grade in interior), deci ce zici?

        1. Elisa draga , nu prea stiu , dar anul trecut am luat niste lalele in ghiveci pe la inceputul lui februarie. Iata ce am gasit pe net legat de asta http://www.horticultorul.ro/flori/laleaua/
          Iar despre gradinuca ta plina de alte cele , tot pe net am citit ca poti planta bulbii in straturi succesive si vor inflori pe rand in functie de adancimea la care sunt plantati. Daca nu le-ai scos din pamant asta vara ( eu una n-am facut-o si unele le-am pierdut sau au degenerat) e posibil sa se fi afundat singure ceva mai mult si ai putea inca sa le plantezi pe astea fara teama ca ai strica ceva. Mi-ar placea lalelele clasice rosii sau galbene ca niste oua de Pasti . Eu am a le var undeva afara. Gasesc eu un locsor printre alte tufe ca ele rasar primele si nu se incurca reciproc.🙂

    1. cand ma gandesc cate-au aruncat aia de la drumuri. ei stiu pe unde… am fi putut astupa toate gropile de pe drumeagul de la noi. si mai faceam si-o poteca pana-n spate la livada. asat e , bine ca le-am luat si p’astea ca acum mi-e mai mare dragul sa ma duc dupa oua indiferent de vreme.🙂 pana la urma gainile sunt asa de usor de crescut , nici nu le trebuie mare lucru.🙂🙂🙂

Lasă un răspuns

