ce-am mai facut


prin casa mai nimic. Inca nu-mi vine sa ma apuc de sifoniere. Hantele inca stau claie peste gramada , jumate scoase , jumate bagate , care de vara , care de iarna , basca intre anotimpuri. Dar  am facut oares’ce prin gradina. Mai exact am pus ceapa si va urma usturoiul cat de curand. Pamantul e reavan si bun de lucrat. Duminica pe seara am mai pus niste pomi – doi meri ,  doi piersici ,un par , doi caisi , un gutui , un cires. Vremea a fost frumoasa , am lucrat la maneca scurta cum s-ar spune. Pe cand veneam cu pomii spre casa ne-am oprit si la o pepiniera din apropiere. O tot ocoliseram pana atunci. E drept ca avea preturile nitel mai piperate decat cumparasem noi din Bucuresti dar daca pui la socoteala si benzina , cam tot pe acolo ajungi. Oricum , ca sa nu plec cu mana goala de la ei si sa-mi las loc de buna ziua am cumparat doi trandafiri ( astia erau ieftini 8 lei bucata) si am de gand sa mai iau. Am vazut ca au mult mai multe plante decat lasa sa se ghiceasca din drum. Vita nobila , mesteceni , tei , migdali , arbore de matase. Nu le fac reclama dar (pentru cei din zona si nu numai)  au si site pe net – daca dati o cautare la Pepiniera Emma nu se poate sa nu-i gasiti.Plantele erau foarte sanatoase si viguroase. Mai mult , sunt si foarte prietenosi si nu mi s-a parut a fi doar masca aia de comerciant. Chiar cred ca le place ceea ce fac. Si mie mi-ar placea , ce-i drept , sa ma ocup cu asa ceva. Ah , era sa uit , am mai luat o magnolie. Poate din trei o inflori si la mine vreuna la anul ca prea le astept de mult. Sa revin la pepiniera , normal ca i-am accesat si mi-am facut si eu un cont ca orice cumparator care se respecta. Am produse in cos de vreo doua sute de lei – astept ziua de salariu ca sa le si cumpar efectiv. Asta bineinteles daca vremea ma va lasa sa mai plantez ceva. Pana una alta mai astept vreo 300 de fire de gard viu. Azi , maine trebuie sa soseasca. Vin de pe undeva din Ardeal, pretul e mai mult decat convenabil ( mai mic decat la gardul viu minune) iar planta e aceeasi. Vecinii mei si-au facut gard zidit – zidit de jos pana sus – n-am absolut nimic cu dorinta lor de intimitate  toti vrem asta dar nu mi-as zidi gardul nici sa stiu ca-mi intra toate vulpile si privirile in curte. M-as simti ca intr-o cazemata , sufocata. Asa ca varianta gard viu e cea mai buna – bariera de praf , umbra , protectie , aer curat,  creste, se spune, pana la 4 m. Deocamdata am luat pentru 30 de m , cam 10 plante pe metru liniar plantate pe doua randuri in zig-zag. Probabil la primavara vom continua si cu partea de la drum. Si pentru ca va fi la drum o sa ma gandesc la o combinatie si cu alte tufisuri , cu flori , cu bobite , cu frunze divers colorate…. Am timp la iarna sa fac un plan. Pana atunci… pe curand

4 thoughts on “ce-am mai facut

    1. mai am , mai am … oricum am inceput sa le cam inghesui si eu dar ma gandesc pana una alta ca poate nu toate s-or prinde , ca altele-or disparea cu timpul si atunci imi pun rezerve. Cat sunt mici au loc , pana s-or face mari sa se deranjeze unele pe altele s-or si alege care raman si care nu. :)Ai vazut in jungla ce bine se inteleg?🙂🙂🙂

    2. Subscriu la comentariul Laurei. Planurile mele privind saptamana urmatoare cuprind relocari serioase…
      In privinta gardului, imi place cum gandesti! Casa asigura intimitatea, gradina tine de comunitate. Trebuie sa infrumuseteze strada. Ca sa nu-ti spun cum se plang proprietarii de cazemate ca e irespirabila atmosfera in timpul verii si se strica plantele!! (stiu cazuri)

Lasă un răspuns

