supa cu galuste – bucatareala pentru fetele mele


pentru ca pe mine nu m-a invatat mai nimeni , cu mici exceptii pe ici pe colo.

mama nu era mestera la galuste. Ea stia sa faca taitei de casa. O bunatate. Galuste nu. Asa ca n-aveam cum sa invat nici eu. Mai furam nitel cu ochiul cand facea soacra mea dar niciodata n-o prindeam cap coada. Am incercat sa fac dupa cartea de bucate. Nici nu vreau sa-mi amintesc. Pana cand intr-o zi cineva mi-a dezvaluit un secret. Acel cineva a fost nasa Crinei si promit ca n-am sa uit niciodata ca datorita ei stiu acum sa fac galuste. N-as baga mana in foc ca asta-i reteta consacrata dar daca mie-mi ies atunci e reteta perfecta. Cat despre gust , zau ca nu s-a plans nimeni , inca.

Despre supa nu va povestesc – e preferabil totusi ca supa sa fie din pasare de curte. Daca n-aveti mai bine luati un rasol de vita. Nu uitati sa puneti multe rogodele – ceapa , morcovi , telina , pastarnac , patrunjel. Dar sa revin la galustele noastre.

De obicei folosesc trei oua (de la mine din curte)

Image

Separ albusurile si le bat bine, bine, bine,  Image

cu un varf de cutit de bicarbonat de sodiu

Image

pana cand devin o spuma tare ca pentru bezele

Image

Puteti incerca rasturnand pur si simplu vasul in care le-ati batut – sigur vor ramane pe fundul vasului. Aveti curaj si incercati.

Apoi adaugati toate galbenusurile odata si bateti de cateva ori cu telul – nu prea mult ca se va pierde tot aerul din compozitie si nu vrem asta sub nicio forma.

Image

Apoi turnati usor in ploaie amestecand la fel de usor de jos in sus (pentru acelasi motiv de aer) grisul. Nu stiu cat gris , n-am stiut niciodata. Mai zilele trecute soacra mea imi spunea ca ea pune patru linguri pentru fiecare ou. Informatia era tardiva. Pun gris pana cand farfuria se roteste pe masa daca mestec in ea cu furculita. N-am socotit niciodata cat gris inseamna asta – la urma urmei depinde de cat de mare-i oul. Asa nu veti da gres.

Image

Image

Image

Pana aici toate bune si frumoase.

Supa trebuie sa fiarba insa nu foarte tare.

Image

Cu o lingurita de cafea luati din compozitie si puneti galustile la fiert in supa. Posibil ca prima sa se farame. Decat sa stricati compozitia adaugand gris mai bine mai asteptati putin pana cand acesta se  mai umfla.

Image

Image

Lasati-le sa fiarba pana cand nu va mai incap in oala. (glumesc desigur)

Daca vi se pare ca supa o ia razna la fiert mai puneti cate-o juma’ de ceasca de apa rece ca s-o calmati.

Image

cand e gata , supa se potriveste de sare , puteti arunca un praf de piper si-o mana de patrunjel prospat tocat si :

taddddaaaaaaaaaaaaaaaa

Image

Acoperiti cu un capac si-o lasati „sa-i iasa sufletul”

Apoi din oala-n farfurie nu-i decat Pofta buna!

Image

9 thoughts on “supa cu galuste – bucatareala pentru fetele mele

    1. cat inca mai erau acasa nici ale mele nu mai pareau asa interesate. Insa de cand vin acasa doar in vizita a inceput din nou sa le placa. Mai ales vara in varianta cu rosii de la noi din gradina si rece de la frigider.🙂

Lasă un răspuns

