inventar


Non Monsieur , je n’ai pas vingt ans sau mai bine zis nu mai am douazeci de ani. Ca de i-as mai avea sau de-as fi avut toate astea la douazeci de ani alta ar fi fost situatia la mine in gradina si pe langa (adica inauntru). Pana una alta sa zic mersi ca salele inca ma tin si ridicatul in pozitia bipeda inca se mai poate face fara ajutor substantial. In concluzie , pentru ca finalul de saptamana a fost propice si eu am avut ajutoare am reusit sa pun rosiutele in solar. Mai putine decat anul trecut , doar sase randuri la distanta de 60 cm intre randuri si 45 intre plante. Suficiente zic eu. Anul trecut au mancat gainile o gramada de rosii ca n-aveam timp sa le pregatesc. La fel si castravetii; anul asta nu mai pun in solar , o sa-i pun direct afara si mai putini. Am semanat inainte de ultima zapada ridichi si salata si patrunjel . Primele doua sunt bine , ultimul neam. El stie cand va rasari. Ceapa si usturoiul de asta-toamna se prezinta la fel ca anul trecut , adica ce-am pus eu e amarastean , ce-a pus e M. e mandru si falnic. La toamna jur ca nu mai pun nimic , il las pe el ca are mana buna. Dintre pomisorii plantati in toamna doi au sucombat din varii motive inca neelucidate – un cais si-un piersic. Restul sunt plini de muguri. Corcodusii s-au trecut deja dar parfumul inca persista. Au astia un miros ca mereu spun ca poa’ sa infloreasca si mama caisului ; daca nu infloreste corcodusul n-a venit primavara. Si pentru ca tot a venit ne bucuram acum de cantecul privighetorilor din livada de pruni ( care apropos anul asta sunt plini – sper sa facem si un gard de plasa in spate  pana la fructe sa nu mai ramanem fara ele din motive de trecatori „pofticiosi”).

In alta ordine de idei lalele au inceput sa plesneasca – parca sunt mai multe si parca au rasarit si unele de care uitasem. Altele sunt ceva mai decolorate dar la fel de mari ca anul trecut. Eram destul de ingrijorata de gardul viu , ma si gandeam ca am luat teapa ( ca doar n-ar fi prima) si ca nu se face nimic. Am intrat aseara si l-am desburuienat si-am constatat ca pe toata lungimea de 30 de m doar trei fire nu au frunze. N-as putea sa bag mana in foc nici pentru astea ca n-aveam ochii de rezerva cu mine si n-am vazut daca au sau nu bumbi de muguri. Acum sper ca apa si soarele sa-si faca datoria si el sa creasca precum fat-frumos ca asa se lauda cand l-am cumparat. In rest toate-s bune , toate smicelele si lastarii infipte mai mult sau mai putin profesional se pare ca s-au prins (cu exceptia unui smochin , cred ca n-am noroc la smochini). La categoria verzi si cu frunze dar fara flori se inscriu si anul asta la loc de frunte glicina  si magnolia (habar n-am de ce nu fac flori ca au toate conditiile) – nu pun la socoteala faptul ca e a treia primavara de cand le astept cu sufletul la gura. Imi scot insa parleala cu trandafiri de Kauf – variatiuni pe aceeasi tema roz , alb verzui in diverse combinatii si grade de saturatie. Macar pe astia ii iau gata infloriti. Sper sa ajung sa iau si unul de dulceata.  Cam asta ar fi in mare inventarul lunii aprilie (mai gata mai). Va doresc spor la treaba , lucru pe care mi-l doresc si mie si sa fiti sanatosi.🙂

2 thoughts on “inventar

  1. Nu sora mea , e o pepiniera pe aici pe langa oras la vreo 25 km si de-ai sti de cand imi tot fac vant sa ajung acolo ….
    Daca avea la Kauf iti dai seama ca erau primii pe lista. La Kauf au doar facaturici de-astea fara miros dar sunt reusite la culori🙂

Lasă un răspuns

