de primavara spre vara


A trecut atat de mult timp ca mi-am uitat toate parolele si am adunat un munte de poze.

Dar pe scurt vi le spun ca nu prea merge rasnita asta. Si fara poze ca nu mai sunt de actualitate.Oricum cititi totul la trecut.

1 – gradina e o nebunie in verde deocamdata dupa cata ploaie a fost , noroc ca n-am avut parte de batai de niciun fel , nici cu pietre nici cu vant.

2 – in sfarsit dupa ani de asteptare glicina mea a inflorit , zeci de ciorchini mov placut mirositori , imbatatori as zice chiar. A meritat asteptarea si ca sa nu ma dezmint ca doara sunt o colectionara desavarsita in primavara asta am furat un lastar de glicina alba dintr-un gard si am cumparat un salcam galben ca sa nu fiu hoata de-a dreptul. 🙂

3 – mi-am completat colectia de trandafiri cu tot ce-am gasit si n-aveam de la bulgarii din piata , trandafiri urcatori , plini de boboci si parfumati ca asa zicea bulgaru’ ca daca scrie „aromati ” – am uitat grafia slava- „inseamna ca miroase doamna!”

4 – din seria irisilor – care sunt in plina splendoare mi-a inflorit in sfarsit irisul bleu parfumat de „mori si mai multe nu” dar si cel alb galbui , amandoi de la Pusana mea draga.

5 – circuland prin oaresce „bagazine de gradina ” mi-am completat colectia de vinca minor cu doua sortimente noi – alb si grena.

6 – din seria clematitelor , nebuna roz , clematis alpina parca-i spune, e de neoprit. Plina de flori in buchete ros sidef , umple gardul deja si n-are decat un an. Cea mai prolifica din cate am eu – e , nici n-am prea multe ce-i drept.

7 – caisii sunt plini de gem , dulceata , nectar si alte alea , am descoperit cu stupoare ca am vreo sapte peri in diverse stadii de vegetatie , doi gutui – unul care se zbate in fiecare an sa nu cada rapus de rugina , anul asta sper sa am destula minte incat sa-l stropesc cu ceva sa nu-l las de izbeliste. Si tot imi mai doresc un par varatec cu pere mici si dulci cum erau cele de acasa. De unde? Nu stiu dar mai sper.

8 – mi-am luat doi aluni si le merge bine. La fel si migdalului de anul trecut. Adica nu s-au uscat , asta e bine , nu? 🙂

9 – Solarul de anul asta e pus la patru ace , distanta intre plante pret de-un numar auto , intre randuri circa si ceva adica totul foarte profi. 🙂 Le-am copilit o data in supermini vacanta asta de 1 mai , urmeaza sa le insir pe sfoara. Sunt bine mersi , inclusiv cele doua patlagele care sunt deja de marimea unei caise.

10 – desi ne-am juruit ca nu mai luam pui de-o zi ca ne-a ajuns cat ne-am chinuit anii trecuti se pare ca nu ne-am invatat lectia. Suntem fericitii posesori a 29 de pui ,ca unul a decedat din prima noapte din motive de asfixie , luati nu de-o zi ci de trei ca atat au facut pe drum de unde i-am luat. Au trecut deja trei saptamani si nu mai incap in cutiile initiale , ne gandim serios la refacerea adapostului cresa din curticica.

11 – apropos de curticica , am largit-o de vreo 10 ori sa aiba zuzele de gaini si zarghitii de cocosi pe unde alerga – poate asa reusim sa mai strangem si noi ceva oua ca altfel ne batem in parte cu gainile neoutoare dar mari mancatoare de asa ceva.

12 – curticica asa largita a devenit teren de sporturi primavaratice pentru ex Margareta de la tara , fosta Margot de oras , actuala Missy de maidan. Matza nebuna care a fost in calduri de vreo doua ori pana acum , a incercat sa-l provoace pe Kimi dar nu i-a tinut figura , care era sa fie mancata de Max care n-a fost impresionat de coada ei decat cat sa-i smulga o dara de blanita pe spate. In rest e bine , vom vedea ce va iesi din toata povestea – ori pisoi latratori ori catei mieunatori sau pisoi pur si simplu ca spre final l-a intalnit si pe singurul motan din vecini si nu stiu zau ce-or fi facut prin brusturi. Cert e ca de la incidentul cu Max a devenit mai prudenta , Kimi a observat ca nu prea stapaneste bine mestesugul urcatului in pom si ca un prieten bun ce se afla o antreneaza cel putin o data pe zi in acest sens. Drept multumire Misilica doarme in bratele lui si dimineata il perie pe gat si pe urechi. Va spun eu ca astia doi habar n-au ce animale sunt. Fiecare isi inchipuie altceva despre el si despre celalalt.

13 – uite ce de noutati – gardul viu minune si-a dat drumul voiniceste mai ales dupa ce l-a parpalit pe vreo 5 metri piromanul meu de sot care , o data pe an cel putin,  ba da foc la casa , ba la gard , ba la alte cele. Are un talent deosebit in a alege zilele in care sa arda uscaturile de pe camp , cu precadere cand bate vantul spre noi. 🙂 Anul asta a gasit totusi o zi mai linistita , a facut santuri de delimitare , ardere controlata si uite asa pagubele colaterale s-au limitat la cativa metri de gard viu parlit care s-a refacut fara probleme si  ceva mai mult din plasa aia verde insirata pe sarma care s-a topit de-a dreptul.

14 – si ultima as zice eu , mi-am luat un pui de Paulownia – pui de-a dreptul ca-i inca intr-un pahar de bere. Il mai las o saptamana ca asa a zis tanti aia care mi l-a vandut si pe urma il pun in pamant. Taman bine ca pana atunci ma gandesc unde sa-i gasesc locul.

Si gata.

 

 

 

3 gânduri despre „de primavara spre vara

  1. faina darea de seama, dar, ticaloasa cum sunt, astept poze 🙂
    (sunt in cautare de par autohton, daca gasesc dau de veste. si ramane valabila oferta cu marul cretesc, vrei – vii primavara si iei)

Lasă un răspuns

